Pall



Har en " off " dag idag, haft mycket ont i natt och orkade upp ur sängen vid två tiden, kom ner till vardagsrummet och slängde ner mej i den omgjorda fåtöljen och la upp fötterna på fotpallen och NEJ !
De jäkla fotpallen ä ju brun, trodde när ja grejade med fåtöljen att ja skulle vänja med att den va brun.. men det gick inte..



Snabbt till datorn och googlade fram en skitdålig beskrivning på hur man syr överdrag till fotpall.
En riktig utmaning för mej som bara kan sy rakt och klipper snett..

Efter många jävlar, jäklar och skiter i detta så blev fodralet klart, Gjorde fodralet av ett gammalt urblekt lakan som jag hittade längst ner i byrålådan ;)
Men det fattades nått
Har ju tygkasse fram iofs att symaskinen ä uppe och vad ser mitt öga
Spetsgardinen från ikea med 100 liv, längd nr 2 =)
Och eftersom jag har fått låna Jessicas häftpistol var det ett lätt beslut !

Så här fin blev pallen





Så nu ä det lite mysigare och finare att sitta i fåtöljen



Precious var snäll att hjälpa mej häfta fast spetsen men nu är han trött på att greja så den får dröja några dagar innan jag kan fråga om vi inte kan måla underredet vitt ;)



Herr Alfie har gett den nya pallen godkänt iaf =)



Nu ska ja packa ihop symaskinen, har inga mer projekt på lager som behöver sys.
Får se hur länge det dröjer innan den kommer upp igen

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: Spessartin

Håller med dig om att pallen behöver målas, det är inte så jättesnyggt. Själv skulle jag valt ett mönstrat tyg dock, eftersom jag aldrig skulle kunna hålla det vita rent... :S

2011-07-11 @ 20:23:26
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej,de ä det verkligen inte, brunt ä ju inte min favorit direkt ;)

2011-07-11 @ 20:34:48
Postat av: Jessica

Jag tycker det blev superfint med det vita tyget! Tror inte du får några problem att hålla det rent Anna, om du inte har väldigt lortiga fötter, hihi ;)

Kommer bli kanon när underredet blir vitt också!



Puss

2011-07-14 @ 13:52:08
URL: http://hosediths.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0