Virkat vitt



Idag ä det en solig och varm lördag och lördagar betyder en tur till erikshjälpen.
Var på jakt efter en stol och virkade dukar till månbordet. Hittade allt detta och ett stort virkat vitt överkast/duk i polyester iofs men 30 kronor tyckte jag att den va ett riktigt fynd så det följde med hem och åkte illa kvickt i tvättmaskinen med klorin.
Tänkte först att jag skulle härma Vicki som köpte ett liknade i onsdags att ha den liggandes längst ner i sängen.
Men jag har ju redan nått där, efter lång fundering så ploppade Monies idé upp i huvudet då hon plötsligt en dag säger
- Varför syr du du inte ett överdrag till den bruna fåtöljen ?



Prövade att slänga över överkastet och det blev riktigt bra, det ä lite långt på vissa sidor men det fina överväger
 

Det värsta ä ju att fotpallen ä brun !  Men det får vara över fåtöljen tills nått annat bättre kommer upp.
Har ni nått bra förslag vart jag kan ha den så lämna gärna ett förslag.

På sidebordet bredvid fåtöljen står den lilla madonna och vaktar över oss tillsammans med nymålade kronan och ett trasigt pärlhalsband



Både den stora och lilla madonna har fått en kors som hänger på dom
Vill tillägga att varken jag elller precious inte har ett religiöst ben i min kropp men jag tycker madonnorna ä fina =)



Nu när månbordet fått sista lagret med vit färg på sej och jag skaffat ny virkade dukar så kunde vi äntligen göra klart det.  Nu verkar det inte blått längre !



Tre virkade dukar på plats och nu är jag nöjd.





Hämtade ut tegelpanna idag och visst ä den helt underbar, den ä finare i verkligheten !



Det ä en tjej som heter Emma som gör dom och vill ni oxså ha en
klicka här

Månbordet har oxså fått en ny knopp, de va bara krångel med den andra så vi bytte.
Nu har månbordet och det andra lilla bordet samma knopp, så det blev lite enhetligt.



Det händer roliga saker nästa helg så nu ska jag läsa lite om det.
Hoppas ni har en mysig lördagkväll

KRAMAR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0