Kök I

Godkväll alla
 

Nu äntligen ä kaklet, bänkskivorna och massa lister färdigmålade, torkade och dom tre efterlängtade hyllplanen är nu uppe och om ni bara visste vad nöjd jag är =)
Vårat kök va nyss omgjort när vi flyttade in för cirka 5 års och våran renoveringen har varit en tre stegs raket, där vi började med nya tapeter och slutade med måla kakel och lasera bänkskivor.. 
Ny fattas bara det vita golvet som vi ska lägga här lite fram över. 
Jag ä väldigt glad över att jag tog både före och efter bild för det ä inte klokt vad snabbt man glömmer.. 
 
Detta ä vårat kök innan vi började greja, verkligen fula beiga kakelplattor och ek färgad bänkskiva :/
 
 
 
 
 
Jag är så glad att vi valde att inte måla det gråa kaklet som är högst upp vitt, det är så fint med det gråa som bryter av det vita, valde svarta konsoler till dom vita hyllplanen för svart bryter av det vita så läckert.. 
Sen passar det gråa in med tapeten som är på andra sidan av köket.. 
Dom tre hyllplanen är jag mest nöjd med och det förändrade köket mest.. 
 
o så här fint blev det !!! :D 
 
 
Har fortsätt med rosa blommiga temat som vi har i köket ioch med hissgardinen och lampskärmen.. 
Det ä verkligen blandning mellan gammalt och nytt, praktiskt och fint på hyllplanen..
Loppisfynd och nya saker...
 
 
Dom blommiga tekoppar som syns längtst till höger på det nedersta hyllplanen fyndade jag idag på IKEA, dom är ifrån samma serie som burkar bredvid och var en nyhet som kom in dag.. 
Superfina verkligen och här ser ni kanten mellan det vita och gråa kaklet !
 
Det nymålade vita kaklet känns rent och fräscht :D 
 
 
Dom nya bänkskivorna var svåra att få på bild så rätt nyans syns, dom ser ut som dom ä vitlaserade, dom gamla var nästan oranga men nu ä dom mycket ljusare.. 
 
 
 
Imorrn kommer det flera tavlor och grejer upp när allt ä ordentligt torrt och då kommer ännu mera bilder och då förhoppningsvis på hela köket.. 
Köksbordet ska få nya fina blommiga rosa dukar bl.a 
 
Så, vad tycker ni om köket ??
Jag är så nöjd iaf och särskilt dom hyllplanen, är så glad att jag har världens bästa man som är så duktig att greja och ordna så vi får ett hem som vi både trivs i =)
 
Imorrn blir det förhoppningsvis ännu mera trevligheter, ska iväg till Åmål och göra naglar och sen på vägen hem tänkte jag svänga förbi Erikshjälpen och leta fynd !
Hoppas ni alla har haft en mysig tisdag 
<3

Kommentarer
Postat av: Vicki

Suuuuuuuupeeeeerfiiiiiiiiint!!!!!!!!

Postat av: Spessartin

Vad är det för lasyr till bänkskivorna? Funkar det att olja på lasyren?

Svar: det ä en pigmenterad hårdvax olja, det ä ingen lasyr men det resultatet ser nästan ut som vi hade lanserat bänkskivorna !
Anna

2012-08-07 @ 22:44:42
URL: http://spessartin.blogg.se
Postat av: Carin

Ojoj, vilken skillnad! Verkligen kanonsnyggt, förstår att du är nöjd:)

Ha det gott!
Kram C

2012-08-07 @ 23:45:29
URL: http://litencarin.blogspot.se
Postat av: Mimmi

Jättefint !!!
Ha en fin onsdag.
Kram

2012-08-08 @ 06:31:43
URL: http://mimzzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0