kök III

Godkväll !!
 

Efter många långa veckor och kvällar, många liter färg, hårdvax olja, skruv och golvplankor ä köket äntligen färdigt.. =)
Mini renoveringen har gjorts i etapper och började med nya tapeter och nya handtag till köksluckorna och slutade med nymålat vitt kakel, hyllplan och nytt vitt härligt golv..
 
Först blir det massa före bilder, är så glad att jag tog dom för det ä inte klokt va fort man glömmer.. 
 
 
 
Här ä köksgolvet innan... 
 
 
Och så här fint blev det =)
 
Det beiga kaklet blev vit målat, tre ljuvliga vita hyllplan kom upp som jag tycker gjorde den största skillnaden och bänkskivorna behandlas med vit hårdvax olja.. 
Nya handtag förstås och alla lister vitmålades..
 
 
 
 
 
 
 
Och kronan på verket, de nya klick golvet ifrån IKEA 
 
 
Både jag och Precious tycker att köket känns mycket större och luftigare när den hemska brunbeiga mattan försvann..
 
 
Och på andra sidan har vi köksbordet, den enda möbeln som vi har i vårat lilla kök..
Vi började mini renoveringen med  just denna delen och nya tapeter i våras..
Sen kom ljuskronan på plats över köksbordet.. =)
Just ljuskronan gav mej massa inspiration och jag gillar dom nyanserna vitt, grått och svart tillsammans.. 
Sen har jag valt att ha rosa som accentfärg, tycker det behövs nått att bryta av allt det vita med förrutom svart..
Och om jag tröttnar så ä det både lätt och ganska billigt att förändra och förnya mha textilier m.m
 
 
ÄNTLIGEN  passar dalahäst mattan in, jag köpte den på auktionen i Glava för två somrar sen och jag har alltid retat mej på att den inte har passat in för jag tycker om den så mycket.. Men nu så =)
 
Jag har faktiskt trots min blomhandikapp köpt två levande gröna växter till det nya köket..
Så nu hoppas jag och ber att dom ska hålla sej gröna, fina och växa till sej..
Den första, plättorna i luften står på köksbordet..
 
 
Den andra ä en liten murgröna på båge som står på hyllplanen över köksbordet.. =)
 
 
Oj, detta blev ett långt inlägg, hoppas ni orkade med.. ;)
Vi är så nöjda med köket och hoppas ni gillar det oxå..
Lämna gärna ett kommentar om vad ni tycker..!!!
Tänk va lite vit färg kan göra och förändra ett rum =)
 
Nu väntar en kväll framför soffan för oss
<3

Kommentarer
Postat av: Moster Ingalill

Det blev väldigt fint, han är så duktig Precious. Puss på er

2012-08-23 @ 21:02:31
Postat av: evelina

Åh så fint det blev. Där kommer ni nog att trivas :D

2012-08-23 @ 21:49:48
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se
Postat av: Mia

Åh, vad fint det blev! :D

2012-08-23 @ 22:17:02
URL: http://fairrytaleliving.blogspot.se/
Postat av: Spessartin

Förstår att ni är glada över att byta golv, för det gamla var faktiskt inte så snyggt. Skönt att bli av med sånt som ser tråkigt och sunkigt ut.

Hyllorna bredvid spisen är skitsnygga verkligen, jag skulle kunna tänka mig nåt sånt här hemma också.

2012-08-24 @ 07:04:40
URL: http://spessartin.blogg.se
Postat av: hobbykällaren

Va fint ni fått, vilken skillnad. Bevis på att man inte behöver helrenovera för att "få nytt". Kram från oss.

2012-08-24 @ 16:19:05
Postat av: Vicki

Jättefint! =)

(en liten tanke från mej bara, vänd mattan så inte hästarna ä upponer ... ;)...)

Postat av: Jennys gömma

Åh, så fint köket blev!!! :) Tänk att så lite kan göra så mycket! Ha en bra helg, kram Jenny

2012-08-24 @ 21:14:29
URL: http://jennysgomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0