Kvällsmys

 
Godkväll alla !!!!
 
 
I onsdags följde jag med mamma o lillasyster till erikshjälpen och det var sååå längesen jag var där...
Blev faktiskt väldigt besviken, hittade inte mycket kul förrutom dess ljuvliga små vita ljusstakar för fina priset 5 kr =)
 
 
 
 
Jättefina och enkla men jag ville sätta min tvist på dom så klart ;)
Funderade länge och väl, provade massa saker.. Hade hela bordet fullt i spets, pärlor, fina band och det slutade med en kombination av allt det som jag gillar, spets, pärlor, zink och silver.. =)
Ljusstakarna fick stå på en silverbricka tillsammans med ett annat stor ljus på bordet ute på altanen
 
Och så här blev dom !!
 
 
Ett pärlband runt toppen av ljusstaken och en spetsrosett på mitten blev pricken över i;et
 
 
Vi firar våran tredje bröllopsdag imorrn och vi smygstartade firande med kvällsmys på altanen och vi tände alla ljus, på borden, ljuskronan och lyktorna..
Så mysigt =)
 
 
 
Det lilla ljuset i fågelburen tändes oxå så klart !!!
 
 
 
 
Fyndade så turligt IKEAs ljuskrona snirlig på Röda korset second hand för en väldigt liten peng. tråkigt nog så var inte tyngden med som ska sitta längst ner och balansera kronan..
Försökte lösa det problemet med att sätta massa band och prismor på varje arm och det blev faktiskt helt ok
 
 
 
ÅÅ så tråkigt att bilderna blev så suddiga =(
Vi har sol på baksidan nästan hela dagen och insynsskydden som jag sydde förra veckan ä toppen men dom räcker inte rikigt till så idag fick vi sätta upp två vita skira längder på kortsidan...
Och det blev så mysigt, eller vad tycker ni ??
 
 
Som ni kanske har märkt så är jag galen i levande ljus, tycker om det så mycket..
Är oxå väl medveten om att mycket att mitt bloggeri handlar om våran altan och lilla plätt..
Men det ä där vi spenderar mest tid nu och där som jag blir mest inspirerad till att greja och dona.. =)
 
Imorrn ä det som sagt midsommarafton och vi vet inte riktigt vad vi ska göra, ska vi åka till stugan, vara hemma, åka till v.bro..
Det enda som vi vet bestämt att vi ska äta middag med mamma imorrn..
Jag har gjort glass i min nya glassmaskin som nu ligger  frysen och väntar på att vi ska äta den..
Till middag blir det vitlökspäckade fläskytterfile, pommes, spenatsallad och hemma gjord bea sås..
Hoppas den blir bra imorrn =)
 
Önskar er alla en mysig Midsommarafton
<3

Kommentarer
Postat av: Linda

Så mysigt ni hade det! Jag är oxå galen i levande ljus men det blir mer på hösten och vintern. Ha en trevlig midsommar!

2012-06-22 @ 12:14:13
URL: http://liilah.blogg.se
Postat av: Anna

Hejsan!

Hoppas du hade en fin midsommarafton igår och att helgen blir fortsatt bra :)

Visst är det lite trist när man beger sig ut på loppistur för att fynda också hittar man nästintill ingenting...?? Då blir man lite putt. Men, men, du hittade ju de söta ljusstakarna iaf som du piffade till så sött!

Det är väldigt mysigt med tända ljus, även om vi vill ha sol, värme och sommar nu så får man göra det bästa av situationen. Är det grått och trist så får vi tända ljus och piffa upp dagen!

Ser också att du vunnit på bingo, grattis!! Och vackra pioner har du också, ljuvligt!

Ha det gott!

2012-06-23 @ 08:15:24
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0