Korg o Pelargon



Hej alla !!!

Igår var det dags för magnetkamera undersökningen för min bukspottskörtel och jag var så nervös och ville inte gå dit...
Dom skulle ge mej ett hormon som ev fick bukspottkörtelgången att svullna och orsaka mej den värsta tankbara smärtan..
Fick ett psykbryt på marieberg när jag o precious skulle åka till universitets sjukhus och lämna mamma och syster på marieberg..
Men jag åkte dit och Precious fick vara med och sitta bakom mitt huvud.. Ska tillägga att jag har världens cellskräck och när man gör en magnetkamera undersökningen åker man inte i ett litet trångt rör..
Men jag fick en ögonbindel och en lite omgång med stesolid..
Allt gick bra tills dom gav mej hormonet, det tog 5 minuter och sen började det krampa i magen och jag har aldrig känt en sån smärta.. o jag var fastspänd så jag inte kunde röra mej..
2,5 timme tog undersökningen och jag gråt hela tiden.. Det var fruktansvärt och nu hoppas jag att verkligen att den svullnade så jag inte genomled detta för ingeting :/

Mår fortfarande dåligt, har spytt hela natten och hela dagen, det krampar fortfarande i magen och jag orkar inte jobba denna veckan.. Har varit och köpt vätskeersättning på apoteket, får se om jag orkar hålla ner det..
Om jag inte ä bättre på fredag så får jag ringa till magtarm så jag inte har haft nån reaktion på undersökningen..

För att försöka tänka på något annat har jag planterat..
Det blir mycket lika på bloggen nu för det ä ute som jag mest grejar och med sommarblommor som har blivit en passion.. =)

Kommer ni ihåg den stora bruna korgen som jag ropade in på auktion i Edsvalla i vintras, den har nu fått en omgång med vit färg och idag har jag planterat i det, massa mini surfinor och en murgröna =)




Dom vita dekorationstenarna från Biltema har blivit en favorit, både på grund av färgen och priset..
Ett riktigt bra budget alternativ =)



Korgen blev så fin med flera omgångar av vit färg =)



Värmebölja förra veckan gjorde alla pensér fick en kick och har blivit långa och rangliga..
Inte fint tycker jag men jag ville inte slänga dom heller..

Bytte ut pensérna på symaskinsbordet och gjorde två nya arrangemang i kockumfatet och zinkbaljan..

I kockumfatet fick det bli lila petunior och en snöflinga





I baljan fick det bli vita pelargoner, murgröna och en vita små blommor som luktar honung.. Kommer inte på vad dom heter =(
Det ser inte mycket ut för världen nu men jag hoppas att om växer till sej =)

Nu tillbaka till pensérna som jag planterade ihop i ett kockum fat på det lilla bordet på framsidan !!



Dom andra hade jag inte hjärta att slänga så jag planterade dom i en gamla bakformar som jag fyndade på loppis !



Dom står på cafesetet på baksidan där även en till zinkbalja står där jag planterade mera vita pelargoner, lila pensér och dom honungsluktade vita blommorna =)






Hoppas ni har förståelse för att jag inte orkar surfa runt och besöka er andra goa i blogglandia men så fort jag mår bättre ska jag ta mej en tur =)
Fick mina andra glossybox idag och jag blev supernöjd, bilder på den kommer förhoppningvis imorrn !!!
Blev så trött efter allt plantering och grejing så nu blir det soffan för mej

<3


Kommentarer
Postat av: Therése

Usch! Den undersökningen lät verkligen inge vidare!! Hoppas att du inte behöver du göra den igen!

Kram kram

2012-05-30 @ 21:29:41
URL: http://grejsaker.blogspot.com
Postat av: Anna

Fy och ve vad jag lider med dig och dina magproblem! Magsmärtor är verkligen något av det grymmaste tycker jag, när det sätter sig i magen är det inte nådigt! Hoppas verkligen att undersökningen ger resultat så du inte behövde gå igenom all smärta och obehag i onödan.



Så mycket du hunnit plantera och så vackert du gjort överallt! Jag gillar verkligen ditt symaskinsbord och finner mkt inspiration på den bilden till att ta itu med mitt egna symaskinsbord och göra några vackra planteringar på det snart!



Stora kramen från mig!

2012-05-30 @ 21:29:41
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Nettan

Vad trist att du har såna magsmärtor......och fy vilken hemsk undersökning du fick gå igenom:(

Hoppas verkligen att allt ska bli bättre snart för det är ju jättejobbigt att gå och ha ont mest hela tiden.

Skickar massor av pepp och krya-på-dig-kramar till dig!

Och vad fint du fixat med blomster ute....ja det är verkligen jättekul att fixa med sånt!

Kram/Nettan

2012-06-03 @ 22:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0