Altanen

Hej !!!
 
 

Trots att det blåser kalla vindar och är brist på sol så kan jag inte låta bli att fortsätta att greja iordning altanen på baksidan inför sommaren =)
Några få blommor har kommit ut, mest pelargoner och penséer..
Blev positivt överaskad när mamma och jag var på NETTO idag där jag hittade jättefina amplar..
Köpte först två och av en ren slump så hängade jag upp dom på nätet som vi har runt altanen för att inte katterna ska smita ut.. och det blev så fint !!
Så det blev att snabbt åka ner igen och köpa två till =)
 
Pelargon,hängpelargon, murgröna och nån annan rosa blomma som jag inte riktigt vet namnet på pryder nu nätet !!
 
 
 
Det som var så bra med dom förrutom priset ( 29.90 ) så ä det bara att haka av dom och ta in om det blir kallare.. 
Lite värre blir det med denna anordning som vi har knutit i takbalken men nu ska det väl ändå inte komma flera frostnätter.. :/
 
 
Detta börjar likna ett reklaminlägg för NETTO men för några veckor sen hittade jag så söta blommiga prydnadskuddar och vaxduk där oxå.. Förra året gick altanen i färgerna vitt och blått, i år kommer jag satsa på blommigt, blått, vitt och lite rosa..
 
 
 
 
Blir så sugen när jag ser alla sommarblommor men det ä lite för tidigt. Får vänta några veckor till.. 
Tur att det finns fakeblommor och min favorit ä två vita hortensior som jag ropade in på auktion förra året, den brukar jag ha på framsidan på sommaren men i väntan på värme och sol får den vara på altanen den oxå =)
 
 
Imorgon ska jag försöka ta mej till erikshjälpen med mamma, var så länge sen jag var där.. 
Tar det annars dag för dag, det går väldigt upp och ner.. 
Förhoppningvis så får jag börja arbetsträna nästa vecka och det ska kul, få komma ut och träffa alla goa arbetskamrater och prata om något annat än smärta,illamående och elände.. !!! 
 
Men nu väntar jag på den första semifinalen av Eurovision, ÄLSKAR DET !!!
Tror Danmark vinner i år, vad tror ni ??? =)
Lämna gärna en kommentar för då blir jag så glad eller ännu bättre besök mej/oss på facebooksidan eller INSTAGRAM
 
<3

Kommentarer
Postat av: Liza

Du har sååå himla fin inredningsstil! :)
Jag har själv köpt hus, som jag flyttar in till nu i höst! Jag har dig som en STOR inrednings inspiration:). Tack för en fin blogg!

2014-05-23 @ 09:19:01
URL: http://lizasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0