Äntligen !!!

Det tog 4 och 1/2 halv månad och daglig tjat men nu är julgranen borta.. Var den är nu vet jag inte men borta från framsidan är den.. Hurra !!!! nu låter som vi hade julgran ståendes inne men så var det ju inte. Julgranen åkte ut efter nyår och har stått insnöad på framsidan. Det man inte ser har man ju inte ont av... Visst det stämmer ju.. men så blev det töväder och sakta men säkert kom den fram.. Skamligt värre.. Det var ju himla bladning på framsidan av jul och påsk. men nu är den borta och den enda beviset på att det stått en julgran där är denna...

Det har ju blåst såå in i Norden idag, så vi har bara grejat på framsidan, jul och påsk har städats bort och kvar är endast våren. Härligt.. !!!  Det får bli en tripp till östbyn inom en snar framtid, har massa saker som måste slängas..
Ställde ut bollpenséer idag i sina krukor, får vi se hur länge dom lever. Dom som känner mej vet att jag inte har några gröna fingrar, dom är inte ens lite limefärgad på topparna. Nej, jag och blommor brukar inte komma överens. Jag glömmer och vattna eller så vattnar jag för mycket, eller ställer dom på mörkt ställe eller för ljust.. Nej det brukar inte gå bra. En del blommor har allt här i skokartongen, riktiga tåliga saker. Kan inte förklara att just dom har klarat sej men gröna är dom. Har mycket plastblommor, både att dom är faktiska fina och praktiska. Men oxså för att viss Herr Alfie har som vana att tugga och äta på bladen. Blommorna blir inte fina av det och sen kan det ju oxså vara giftigt.. Tur att jag har nått o skylla på ;)
Så här blev det på framsidan iallfall. Det får duga för mej som är blomhandikappad..Mamma får hjälpa längre till sommaren med diverse sommarblommor.






























En som tyckte om att vi plockade bort Påsken är ju Herr Alfie som då tillfälle att tutta på fjädrarna utan vi skäller på han.. Det verkar som alla här i skokartongen har haft en någorlunda lördagförmiddagen. Synd bara att Torvald Palema och Hoity Toitty Face kunnat vunnit på Travet så man hade fått en liten tillskott i kassan. Men man kan väll inte få allt..

Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0