Fördelar och nackdelar

Jag har min mamma ca 100 meter boendes från mej om man tar bakvägen dit och det finns ju både fördelar och nackdelar med att ha mamma och syskon så nära. Alla som nånsin har sett serien alla älskar raymond förstår nog vad jag menar med nackdelar. Så klart finns det lika många fördelar. Låt mej t.ex berätta vad som hände idag...

Precious och jag skulle som enligt planering rensa på baksidan. Grenar från häckklippningen från höstens klippning (ja, jag vet, bedrövligt att vi inte tagit bort dom förrän nu men snön kommer dagen efter) skulle plockas bort och löv skulle rensas bort.. Sagt och gjort vi drog med detta företag och inte en gång blev vi ovänner.. HURRA !!.. Efter en stund kommer mamma o hundarna förbi och tittade vad vi gjorde.. Pratade litegrann om all möjligt, mamma berättade att dom hade gjort köttfärslimpa till middag idag.. Va gött sa vi, jag har lite kvar om ni vill ha sa mamma.. Visst sa vi, tackar inte nej till mamma-mat och sen va lätt o bara koka potatis... Mamma gick hem och vi tog fika paus... efter ca 10 minuter kommer mamma tillbaka med massa burkar.. Här får ni sa mamma... o i burkarna låg kokt potatis, sås, stuvade morötter och ärtor o köttfärslimpa...Bara till att värma på lite i mikron..  =)

Som sagt det finns fördelar och nackdelar med allt..
Puss o hej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0