Påsk i skokartongen

Då var det påskafton idag och tänkte visa hur påsk i skokartongen skildras.
Så klart ägg i massor, o dom fina egengjorda äggen ligger i sitt bo på vardagsrums bordet.



Ett stort fång med påskliljor på bordet, gul påskduk på bordet, o påskkrukan i fönstret.  Har även bytt gardiner i köket från gröna kanallängder till skira vita panellängder, för att släppa in så mycket ljus som möjligt. O så klart en gul påskkatt som är redo att halshugga dom små fina påsk kycklingarna som pryder krukan på bordet. fniss



Ett stort vitt påskris pryder ingången till skokartongen. Tack mamma för att du ordnade riset till mej.

Vi var hos mamma idag och åt påskmiddag, samma mat som vid jul ungefär. Det är allt nått speciellt med mammas mat, det kommer man aldrig ifrån. Inget är någonsin så gött som mammas mat. När jag bodde hemma var man ju liksom van med mamma mat, det åt man ju varje dag. Men nu är mat som mamma lagat nåt lyxigt och nått som man längtar efter. Även om jag får recept av mamma på nått som hon brukar laga och jag följer receptet till punkt och pricka smakar det ALDRIG lika bra, konstigt va.. Men det är kanske det som är grejen är det ärjust min älskade mamma som har lagat t.ex köttbullarna som gör att dom smakar så mummigt.





Här ska få se en riktig påskgubbe..
LILLEBROR !!!


Nu ska jag fortsätta och se på millenium..
puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0