Vårtecken !!

Nästan halva april har gått och några vårtecken kan allt observeras i skokartongen och dess omgivning.
Påskkrukan har ersätts av pärlhyacinter och det hänger vita skira gardinera i köksfönstret.
Jag kan gå utan jacka och i min foppaskor och hämta posten eller gå till mamma utan att frysa ihjäl.

Julgranen som stått insnöad hela vintern börjar bli lite väll synlig och på framsidan samsas julgranen. julbelysningen, kransar och min nya penseér i ampel. Den blandningen av vår och vinter börjar bli pinsam. Jädra lata människor som inte kan plocka bort sina saker inbillar jag mej att grannar tänker. Ett mycket säkert vårtecken men nu under helgen har vi allafall plockat bort julbelysningen. Ja skäms lite... Precious får ta " the walk of shame " och slänga granen ikväll när det är mörkt.. .

Alfie och Wilma har nu under helgen varit ute på altanen för första gången i år. Och det är alltid lika kul tycker dom, mindre kul för mej som springer runt som ett torrt skinn den första timmen livrädd att dom ska rymma. Jag lugnar mej allt efter en stund. Jag och Precious har druckit kaffe i solen idag medans djura sprang runt och njöt över att vara ute... Både Alfie och Wilma ligger nu helt utslagna på mattan... Det ä inte bra med frisk luft ;)



Precious fick innan den stora utepremiär fixa nätet.. snön har förstört en hel del..


Dom fodrade vinterskorna och vinterjackan har gett vika för vårjackan och stövlar, har den veckan på allvar bytt.
Mörka kläder byts ut av svala pasteller, leggings och jeanskjolar.. me like =)
 Precious har vart modigt och gått i gympaskor i snart två veckor nu..
Mamma och monie fick ett ryck i början på helgen och fick för sej att hundarna behövde lufta sej och det slutade med en besök på Duse där hundarna fick springa av sej.. Synd bara att det inte vara mera soligt..

Solen och de varmare dagarna har oxså en viss inverkan på Precious, när han har varit ute i den fina vädret eller solat sej brukar det hända nått som händer varje vår. När han ska dricka öl så kommer ölglasen fram. På hösten och vinter dricks ölen från burken men på vår och sommaren kommer glasen fram. Tror att solen får han att tänka på grillkvällar på sommarn eller när han får sitta sig på soliga altanen, bara ta det lugnt och dricka en kall öl. Jag vet inte, men det är min analys...

Ett vårtecken som inte har gett sig till känna än är mina fräknar.. På vår och sommarn blir jag så fräknig att alla fräknar nästan smälts ihop och bildar en enda stor fräken. Men inte i år, får nog sitta i solen lite till.
Ett vårtecken som jag verkligen hatar har inte getts till känna än, jag har hört nått om det iallfall, det är ormarna. Min stora skräck och fasa. Snart börjar en period då Fru Rooth inte befattar sig i skogen, områden med högt gräs eller områden som jag inte kan ha överblick över. Helst ska någon gå framför mej och stampa i backen under sommarn, då kanske och bara kanske jag följer efter.
oj detta blev ett långt inlägg, ska ge mej nu, min älskade farm kallar..

puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0