2010



Här ä mitt 2010 allas höjdpunkter !!

Året fick en flygande start med födelse av vårat andra gudbarn Linn den 9 januari



Dagen efter jobbade jag kvällen och vi lyxade till oss och beställde mat, jag åt kebabsallad.. en timme efter börja det göra ont under mina högra sida... o resten är ju historia nu..

I febrauri firade jag och mormor födelsedag...
Jag började fundera på att flytta bloggen och gör den" öppen"
Annars präglas februari av mycket ont o läkarbesök..
Jag fick ett ryck och klippte av mej håret



I Mars publiceras det första inlägget på skokartongen..
Precious höll på med att sätta upp hyllor i köket..



O jag gjorde massa av ägg.. =)



I april firade vi påsk !!



Med påskmiddag hos mamma



Min lilla lillebror fyllde 15 år




Valborg firades i v-bro tillsammans med Fam Sköld/Petterson som invigde sin nya grill



I Maj började vi greja i skokartongens lilla trädgård på baksidan..
Precious grävde rabatter



Vi satte jordgubbar, sallad o dill i dom nyförskaffade pallkragarna.. jordgubbarna blev bra, resten ska vi inte prata högt om ;)



Nya utemöbler köptes in och Wilma o Alfie njöt att sola i vårsolen



Det ska tilläggas att våren inte kommer att minnas som en bra tid, jag hade mycket ont och var sjukskriven hela feb-mars o halva maj..Fick diagnosen hematokromos och gick och tappade blod 1 gång i veckan, 
 jobbade halvtid fram till semestern..
I slutet på maj var det dags för dop för lilla Linn Anna Marie




Stolta Gudföräldrar




I juni hade vi två projekt här hemma, vardagsrummet och sovrummet som fick sej en välbehövlig makover...
I vardagsrummet fick vi en matsalsbord


o sovrummet blev allt nytt förrutom sängen



På midsommar var vi i stugan en kort sväng o kvällen spenderas hemma och vi grillade..

i slutet av Juni hade Ylva o ja sommaravslutning på Esters Café i Långserud.. himla mysigt var det..



I juli hade vi semester och i mitten av juli åkte vi till rossö för tältsemester, ja, monie, precious, Fam Sköld/Petterson.. och under sommarens åskoväder låg vi i tält.. har aldrig sett så många blixtar





Hade en helt underbar semester med mycket sol o bad o lata dagar



I augusti var det annelundsfesten och vi hade på party.. ett party som blev sommarens höjdpunkt enligt mej iaf..
o många skratt fick vi mycket p.ga dessa två personer. VIcki o Thomas =)





Ylva, jag, Monie o Karin åker på auktion i Glava.. oxså en höjdpunkt på sommaren


Mår bra hela sommaren, doktorerna tror det beror på jag stressar mindre o äter bättre...

Pingen och Elisabeth gifter sej



o sista veckan blir det tillskott i Skokartongen. Signe Palema kommer till oss



I september födds Precious syskonbarn Natalie



Mamma o Ingalill fyller 50 år och kidnappas =).. Det blir fest på kvällen i Fam Skölds nyrenoverade vardagsrum



I Oktober åker jag o Ylva på shoppingtur i Trollis.. o va kul vi hade och jag köper en ny klocka.. =)



Det plockas svamp



Oktober ä annars en väldigt mörk månad, ja ä sjukskriven hela månaden o lever på spasmofen o a-fil
Vi skulle åkt till Ullared och bo i stuga över natten men det avbokas när jag är för dålig att åka..
Ocka o Monie firar födelsedag...
Höjdpunkten i oktober blir tacomys på tärnvägen



Det blir höst utanför skokartongen





November blir  oxså en tuff månad..
Vi får avboka tysklandsresan för jag är för dålig att åka.. gråter hela dagen över det =(
 att torka mossa o göra kransar utan något resultat pg.a en mardör i riset



Precious försöker muntra upp mej o målar om hallen o möblerna



i mitten av månaden läggs jag in på avd nio för uppvätskning och smärtlindring.. Får diagnosen spfinkter oddi dysfunktion, väntar på att få komma till salhgrenska för op men prover blir så dåliga att den 30 november opereras jag i sammanlagt 12 minuter o vaknar upp o är smärtfri.. o kommer lagom hem till advent



Mår såpass bra att jag följer med till Ullared med ocka o jimmy..
Kul att varit där en gång iaf



Börjar jobba igen 14 december o det gör sådär, upp o ner..
Gör massa jularrangemang..






Har gått ner 15 kg i vikt och är superglad när jag kan köpa en tröja på JC och inte i den största storleken ska tilläggas



Året avslutas med att precios o ja är magsjuka sista veckan.. usch men det är snabbt övergående..
Nu är det mindre än 12 timmar på detta året... ett år som ändå blev helt ok..
Hoppas på många nya äventyr, skratt och utflykter nästa år..
Gott nytt år önskar vi er alla från SKOKARTONGEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0