Rocky road

Det är tydligen allmänt känt av alla utom mej verkar det som att tacokrydda utlöser en gallspasm för alla som är känslig i gångarna... o det var det som hände i lördags enligt dom vise doktorerna.. Proverna ja lämnade var bra, dom hade t.o.m sjunkit.. Så detta är bedömt  som ett isolerad händelse utlöst av tacokrydda..
Hej o håå.. jag mår som vanligt ifall, höll mej till flytande idag och gick över till mat idag utan problem..
Följde mamma och handla idag, köpte julskinka som jag får göra klart imorgon och sen godis till det ultimata julgodiset., Leilas rockyroad..
För alla er som har missat detta underbara godis.. här kommer receptet

 12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Smält choklad och blanda med resten av ingredienserna.
Häll ut på en plåt och låt stelna i kylskåpet.
Skär sedan lagomstora bitar och njut !!




Så här ser min ut, jag använder mjölkchoklad istället mörk.Tycker det är godare =)








Här ä mina favoriter just nu,
Min pippitröja o en ljuvlig Herr Alfie som fått lång och mjuk vinterpäls..
Det är tur att jag har han när det är så kallt här i skokartongen..







Imorrn väntar en tur till Bergvik med mamma o syskon.. Har en julklapp kvar att köpa o vill oxså hitta en klänning att ha på mej på jul...

Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0