Semesterprojekt

Sitter här och lurar på hur sovrummet ska se ut? Det är den enda rummet som inte vi har grejat nått med, asså nya tapeter, målat och grejat. Nu är det nån rosabrun tapet som vi inte har valt utan dom som  bodde här förrut tapetserade, är ju hur ful som helst.. Men sovrummet går i mörkblå  och vita toner, blå tavlor, blå kuddar och plädar, vita ramar, blåvitta gardiner och vita möbler. Nu är det dags förändring och som tur är jag ju gift med en målare =).. fast det kan allt vara lite skomakarns barn ibland men nu ska det grejas.. Har provtapetserat på borastapeter.se Himl snuuudigt faktiskt och har hittat en favorit, etage 2832, en jugendinspirerad tapet med stora snirkliga blommor, är finare än vad det låter.. Här är den fast med svarta blommor



Vill ha denna som fondtapet bakom sängen och enkla vita tapeter bredvid..tror det kommer bli så fint.. !!! Sen vill jag ha ett gammalt fönster bakom sängen, ungefär som den här utan alla alla grejer i.




Det gäller bara och hitta ett, får besöka antikt och kuriosa på måndag, har hört att dom har haft gamla fönster. 
O en skulle jag vill ha en shabby chic stege som står längs en väggen.. tror inte att dom ä så svåra och bygga, har vi byggt två soffor kan ju inte en stege vara nått problem? jaja önsketänkande kanske.. Mina drömmar stege skulle se ut nått sånt här och som på bilden fyllas med massa ljuslyktor, fina ord och kanske " plättar i luften "



Vi får se vad som blir i slutändan, kanske blir nått helt annat men detta är vad jag inspireras av just nu och förhoppningsvis när jag börjar jobba igen har vi ett nytt sovrum som vi BÅDA bara älskar..

Puss o hej


Kommentarer
Postat av: jessica

Hej!

Den tapeten är snygg. mamma & pappa har den i sin sängkammare. Sandbergs har också en hel del.... puss å kram!

2010-06-26 @ 22:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0