Vilken dag !

Full rulle hela dagen, gick och var nervös inför denna tappningen idag, drack mitt vattenglas en gång i timme för att bättre på blodtrycket.. men nu är det över och det gick så där.. tuppade allt av en liten stund, inte lika länge som förra gången.
Resten av dagen spenderades på bergvik med mamma och syster yster, handlade några två nya tunikor och ny vit tröja, kan aldrig få för många såna.. Sen hem.. var gött trött när jag kom och låg inte länge i soffan förrän nån kom.. trodde det var precious först för klockan var strax innan fyra men det var monie som skulle ut med alfie.. hade köpt nytt koppel på biltema ( av alla ställen =) ).. o alfie gick på gräsmattan och jagade flugor och allt annat löst...  och skrek till och tog sej åt tassen...  o nej geting tänkte jag direkt.. Herr Alfie är ju allergisk mot getingar.. detta fick vi bittert erfara på annelundsfesten förra året.. men iallfall nått i mitt huvud slog till och kom på att det är ju drop in idag hos veterinären . vi åkte dit, alfie var väldigt slö. Dom tog taggen och gav han kortison...
Nu ligger han som ett grillspett på mitt bröst och tuttar på håret.. min lilla bebis Alf Rooth
Så inom loppet av 8 timmar blev jag fyra blodpåsar och ca 1500 kronor fattigare.. ( bergvikstrippen inräknad)...
Tänk hur saker och ting kan bli!

Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0