aj aj aj


Försöker muntra upp mej själv och kolla på alla fina ägg jag har gjort, hade ungefär 10 stycken till att göra, skulle ha gjort en till påskkruka och gett till en vis person som bor ca 50 meter från mej men nu orkar jag inte göra nått. Knappt jag orkar med mej själv.
Var på vårdcentralen idag, tog akuta prover, doktorn klämde och kände på magen. Hon pratade med kirurgerna när jag tog prover osv. Ja du var gul var det första hon sa till mej när jag kom in. Antagligen har en sten fastnat i gallgången och täppt till flödet av galla och gjort mej gul i ögonvitorna.l Stenen rispade upp gallgången som blev inflammerad och infekterad varav mitt magont och feber. hej o håå =(
Fick engångsdos med kortison och fått antibiotika utskrivet som jag ska äta i en vecka nu, ska vara hemma fram till nästa onsdag och ska ta det väldigt lugnt. Ska ju på kontrollultraljud  i april och väntar på tid hos mag/tarm mott på csk.. Har fått så mycket smärtstillande idag så det onda börjar lana av, känner mej mera speedad av kortisonet, feber har gått ner tack vare panodil/diklofenak. Så detta var inte den påskledigheten jag vill ha. Börjar bli väldigt trött på detta nu, att man aldrig får vara bra och känna sig pigg. Är glad över att coca cola finns, det är guld värt, dä  ä konstigt, cola orkar jag iafall alltid dricka, om jag är feber, illamående eller ont, cola går alltid ner =) orkat äta ungefär halva middagen, så det är ju bra, måste ju äta för min migrän. Så nu har jag gnällt tillräckligt, ska bädda ner mej i soffan nu tillsammans med Herr Alfie o hoppas på att jag mår MYCKET bättre imorrn.

Puss o hej


Kommentarer
Postat av: sofie

men älskade vän när blir det bra krya på dig kramar

2010-03-31 @ 20:19:27
URL: http://soffansofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0