J****vla försäkringskassa

en har ju hört och läst massa dåligheter och hur illa folk har blivit behandlad av försäkringskassan. Jag har aldrig förrän nu haft nått att göra med dom. När jag var sjukskriven första gången i jan/feb och fick då sjukpenning utan problem i tid och allt.. skickade in papper och läkarintyg..lätt som en plätt.. dom kanske inte är så illa tänkte ja...
men men aj så fel jag hade, skenet verkligen bedrog.. Varit sjukskriven på heltid två sista veckorna i april och 50 % tre veckor i maj nu.. o inte ett enda öre har jag fått från försäkringskassan, bara fått fylla i massa formulär och skicka in läkarintyg.. Idag ringde en dret lee människa och fråga ut mej om hur jag hade jobbat under de senaste 3 veckorna, berättade då artigt att schemapapper hade jag skickat in under dagen.. soo far so good.. jag har ju valt och jobba hela dagar berättade jag, inte åker jag 2 timmar för att jobba 4... var förbannad hon blev och började skälla och säga att så fick jag inte göra,  då kan dom nu inte bevilja sjukskrivning och neka mej sjukpenning för dom 3 sista veckorna om jag inte kontaktar min läkare och ber han skriva mera utförligare varför jag mår bättre av att jobba hela dagar och vara ledig efter... För mej är det självklart att eftersom ansträngning gör att jag får ont, då jobbar jag ju hellre längre och har möjlighet och vila ut efter än att gå halvdagar och vara inte kunna vila ut ordentligt... o fy mera ont... !!!
detta suger... jag som patient kan ju inte säga till doktorn nu får du skriva utförligare på sjukintyget så dom förstår exakt vad du menar.. kan inte förstå vad det angår dom om hur jag väljer att jobba.. sålänge jag bara jobbar mina 50%... tryckte ändå till henne ganska gött när jag frågade henne om hon skulle vara min patient och jag skulle dela dina läkemedel, ta prover på dej och ge dej sprutor och vara lite smågroggig...nej nej.. sa hon, men det spelar tydligen inte roll hur jag upplever min egen situation, ork och smärta.. för det gör en läkare allra bäst som jag pratar med ca 10 minuter per vecka.. Blir så suuur...
Får slå en pling till mag/tarm mott imorrn, dom kommer ju tro att jag inte är riktig... Hoppas att doktorn kan skriva lite mera utförligare då så jag får komplettera... men men vart är mina sjukpenning för två veckors heltidssjukskrivning...??? Det är inte lika noga med... Usch o fyy för er jäkla försäkringskassa... !!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0