Svimt och blandat..

Då var man ännu 4 påsar blod fattigare, har under början av veckan tappat 4 påsar men jag fick 2 enheter med plasma tillbaka.. Fick blodtrycksfall efter 2,5 påsen och vaknade upp med iva-personal, doktorer, deffen uppkopplad och en syrgasmask på mej... inte så kul... mer pinsamt än nått.. 70/30 var blodtryck efter 2l ringer.. oj oj.. så nu under veckan har jag känt mej lite svim, känns som jag är på danmarksbåten och det är storm!! Upp och ner.. men det har gått bra att jobba, har en bra chef som har ordnat att jag får jobba ute hela veckan, blir lite lättare och sätta sej en stund om man blir yrare, så det har funkat okey, hade jag fått valt hade jag nog velat vart hemma den veckan men orkar inte krångla nått med sjukskrivningen och intyg, det är redan så eländigt så jag vill spy.. jädra folk.. usch... Tur att vi är två, säger jag bara..
Men jag har inte ont och hellre då  att stå ut med blodtrycksfallen och gå med lite lågt blodtryck ett tag gör jag hellre än har ont i 1 dag... Detta svimheten är ju övergående, bara jag får upp blodtrycket så mår jag ju som vanligt sen..

Har förresten fått en diagnos, hematokromos genotyp 1, den lättare varianten av sjukdomen, inga behöver screena sig och ingen levertransplation behövs.. Härligt.. nu  om jag har tur kommer jag aldrig mer att få besvär eller kanske få skov och då måste jag blodtappas.. det orkar jag allt med.. =)

Nu till nåt roligare, till helgen är det dop.. o jag har klippt mej lagom till detta, är några smådetaljer som måste ordnas först, precious kostym ska inhandlas och doppresent, o jag ska köpa nya skor...
Nej, nu ska jag gå ut och rensa ogräs sen är det kval till eurovision.. !! Trevligt.. !!

Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0