Ris och ros



Rediga dagen fortsatte allt igår med att jag bakade morotskaka och hjälp va god den blev om jag får skryta lite..
Åt den först hos Karin i trollis och fick reda på att den var gjord efter leilas recept och efter snabb googling hittade jag receptet.. Ni måste pröva !!

Receptet kommer här:

 Leilas Morotskaka

3 eko ägg
3 dl ströskocker
3 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
1.5 tsk malen kanel
1 tsk malen kardemumma
0.5 tsk malen ingefära
1 nypa salt
1.5 dl solrosolja
4.5 dl rårivna morötter

Frosting
60 gr mjukt smör
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
skal av 1 lime
100 gr philadelphia

Sätt ugnen på 150 gr. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda torra ingredienser och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt olja och rivna morötter. Häll smeten i smord och bröad form, 24 cm. Grädda i ugn ca 55 minuter. Låt kakan svalna. Vispa alla ingredienser till frostingen krämigt. Bred över kakan.




Hade massa ärenden på stan idag som slutade med att jag skulle till ica och handla och där hade dom massa rosa tio packsrosor till halva priset.. så två sådana packen fick följa med hem och pryder nu köket i olika vaser och skålar..

Det står några stycken på hyllan




Närbild



o på diskbänken




Tycker det är lite roligare att göra små arrangemang än ett stort o till en sån liten peng oxså, betalade inte mer än 25 kronor för 20 packet..
Det är vardagslyx för mej iaf !!




Mys o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0