Esters =)



Vilken helt underbar fantastiskt dag jag har haft idag med ylva på Esters Café i Långeserud.. Dä ä ett ställe som man sällan kommer tomhänt ifrån, ja har aldrig gjort dä iaf.
Blir så lycklig när jag är där och få gå runt och kolla på allt fint.. o hon har som mycket från miljögården.. o så annorlunda ifrån de affärer som finns häromkring.
Hade med mej finaste Ylva och det var xtra längensen vi umgicks utanför jobbet och tror både hon och jag fick våra batteri nyladdade.
På allmän begäran ;) kommer bilder på vad jag köpte, har inte hunnit ställa dom på rätt plats än..
Men blev så kär i detta setet med burk, sockerskål o gräddsnipa.. i den stora burken tänkte ja ha kaffe.. i köket såklart på en avlång silverbricka..



Gick o tittade på en liten krona flera gånger och var lite osäker på om ja skulle ha den.. men priset avgjorde.. 59 kronor !!!
Är annars inte så himla glad i det rostiga så men gjorde sej faktiskt väldigt bra i köket.. o den stackars spetsgardinen ä lindade runt hjärtan på tråd krukan.. hoppas den växer nu o slingrar sej fint runt kronan



När jag väll kom hem full av inspiration så riktigt kliade de i fingrarna så fast vädret inte var det bästa så åkte vintern bort från framsidan.. o ÄNTLIGEN kom bordet ut..
Är inte helt nöjd men det blir nog bättre när stolarna kommer fram o påskllijorna.. o påskriset så klart.. med vita fjädrar så klart.. men de får duga så läänge o krukorna o vaxduken ä ja riktigt nöjd med..





Den gamla spetsgardinen som alfie rev sönder för läängesen är nog mitt bästa köp på länge, den stackars spetsen används te allt, denna gång fick den fylla ut krukorna eftersom jag inte har hunnit med att plocka mossa än..
Visst ä denna kruka från miljögården helt ljuvlig !!!





Har ni förslag till ändring av  bordet kommentera !!
Nu ska det röjas o göras fint i köket o sen mys!!
25 värmeljus ska tändas i vardagsrummet ;)
Trevlig helg <3

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0