Fynd



Efter förmiddag med farande och flängande mellan erikshjälpen och Åmål kom jag hem med 3 påsar fyllda med fynd, krukor och korgar.. o när allt kom upp på köksbordet ser ja ju att min förkärlek till vitt och lantlig är fortsatt stark. ;)




Blev så kär i dessa lovely korgarna från profab, 35 kronor bara !!
Tänk va fina nu till sommarn med en slingerväxt planterad i, kanske en murgröna eller klematis kanske..
Jättesöta, ska förstås knyta en liten spetsrosett längst upp.. =)



Har ju länge nu letat efter en karott och idag på erikshjälpen fyndade jag en såsterrin, de närmaste till en karott jag hittat hittills.. o sen ä den stämplad med rörstrand är heller inte fel.. även en liten söt vas åkte med hem, tänk er den full i vitsippor !! Det blir till att plocka järnet !!



Så vad jag ska då med en karott eller såssnipa till ? Joo plantera i så klart, pärlhyacinterna som står i köksfönstret ska snart få byta plats med små påskliljor nu till påsk och pärlhyacinten passade perfekt !!



Visst blev det bra ? Mormor hade en till som jag kunde få och det tackar jag inte nej till !

Var förresten även och smygtitta på gjutningen idag och det hade allt torkat.. men det blev ett litet missöde, fatet blev inte bra så det slutade med att vi fick slå sönder det.. ska gjuta nya fat, kopp och öra nu ikväll..
Men koppen blev jag riktigt nöjd med.. Finare blir den när den torkar ytterligare



Nu ska jag gå ut på baksidan och plocka in lite scilor.. =)
Imorrn blir det pysselmys, trevligt satt..
Trevlig lördag önskar jag DEJ

KRAM


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vilka fynd! Vitt är ju så fint och nu till alla efterlängtade vårblommor passar det ju perfekt! Jättefint! Ska minsann också ge mig ut på jakt!



//Meekatt.com

2011-04-16 @ 21:34:16
URL: http://www.meekatt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0