Advent

Gokväll !!
Vilket mysig dag jag har haft det idag, följde med mamma, mormor, syster, kusin och moster till IKEA och bergvik för lite spontanshopping, alltid lika kul... !! Är i behov av nya kläder eftersom alla mina börjar bli för stora, det hänger både här och där.. o det ä ju såå fult men det ä väldigt roligt att köpa kläder i en mindre storlek =)
Nått positivt som kommit ur allt detta eländet.
Tro inte jag bara legat på soffan och slappat den veckan som jag har varit hemma, nej jag har faktiskt orkat greja lite grann varje dag. O jag älskar verkligen och greja inför jul och advent.
Är ju stöllig i mossa, kanelstänger, vita hyacinter, torkade apelsiner m.m
Och på köksbordet står det två arrangemang i två stora vita buttor från IKEA.
I den avlånga står årets adventstake, 4 stora blockljus, mossa, 4 sifferbrickor och snöspray. Är väldigt nöjd över hur den blev år !
Bredvid denna goding står mina absoluta favoritarrangemang med tre vita hyacinter, mossa, ett vitt hjärta och ett gammalt pärlhalsband..
Ännu mera hyacinter o mossa står på köksbänken i en stor oval kruka som jag hittade på Esters förra sommaren. I somras stod den ute med lavendel planterat i men nu ä det hyacinter och kanelstänger föra hela slanten som gäller..
Så tre stora arrangemang har det hunnit bli och två små faktiskt, fast dom står i hallen och vardagsrummet och mina julfavoriter härifrån kommer nästa inlägg att handla om =)
Förresten, fick en väldigt söt kommentar av Marie igår som frågade vad som hängde i ljuskronan och jag kan berätta Marie att det inte är några hemmagjorda korvar utan det är vanliga rutiga band som fått ersätta spetsen som brukar hänga där ;)
Efter en fullspäckad dag så väntar soffan och den nya pläden och kuddarna från IKEA =)
Imorrn tänkte jag ta mej en tur runt till er andra !!
KRAMAR !!! <3

Kommentarer
Postat av: Stina

Nu ser jag dina snygga lyktir igen. Du retas. haha... Kram Stina

2011-12-05 @ 21:24:38
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Anna! Skönt att höra att du mår bättre.



Ja visst är det roligt att julpynta och pyssla, nästan lite terapi att fixa fint hemma. Här hos oss har julfixet nästan kommit av sig lite pga vår badrumsrenovering som tar upp all min tid och tankar just nu :-)



Må gott. Kram P

2011-12-05 @ 21:26:56
URL: http://loppisliv.blogspot.com
Postat av: Vita Hemligheter

Det börjar sakta komma fram lite pynt hos oss också nu:) Jag älskar hyacinter, de luktar såå gott!

Ha det bra!

Kram Emma

2011-12-05 @ 21:52:20
URL: http://vitahemligheter.blogspot.com/
Postat av: anna

Hej!

Så mycket fint du har pysslat!

Skönt att höra att du börjar känna dig lite bättre.

Kram kram Anna

2011-12-05 @ 22:37:28
URL: http://annashusidingtuna.blogspot.com
Postat av: lotta

Såå fina arrangemang du gjort! Jag älskar också vita hyacinter! Kram Lotta

2011-12-06 @ 10:49:40
URL: http://lottaspresentbod.blogg.se/
Postat av: Fröken Luisa

Fina bilder! Och visst är det roligt att shoppa kläder i storlek mindre! Fast om det är en konsekvens av att ha varit sjuk så kanske det inte är så roligt..



Ha en fin dag

Hälsningar

Fröken Luisa

2011-12-06 @ 10:58:26
URL: http://frokenluisa.blogspot.com
Postat av: Lizas Lantliv

Oj så mysigt o fint du fått det!!

Adventsljusstaken blev såå fin!

Älskar oxå mossa o hyacinter o har gärna massa små arrangemang!



Ha det bra!



Kramar Liza

2011-12-08 @ 08:41:25
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0