Hyacinter

Hej !!!
Hoppas alla ni hade de bra och mysigt igår, de hade vi även om jag ville att Robin skulle vinna idol men men.. De brukar ju gå bättre för dom som inte vinner så det kanske inte vara så dumt att han inte vann =)
Nog om detta, i förra vecka var jag och mamma på Netto och köpte massa hyacinter, dom va riktigt billiga 10 kr styck.. Men nu så här i efterhand förstår jag varför dom va så billiga för fy va dåliga dom var. Blommade med en gång fast jag inte vattnade och har blivit så rangliga och långa.
Kommer inte ihåg om det var i Lantliv eller Isabellas att hyacinter fungerar jättebra som snittblommor. Så jag gjorde slag i saken, hittade en loppad vas i källarn och klippte av samtliga långa och va bra det blev..
Självklart var jag tvungen att knyta ett spetsband kring =)
När jag ändå var i farten och grejade så hade jag två hyacinter över , en stor rund kruka från miljögården och massa mossa. Så det blev ett litet arrangemang..
Dekorerade med kanelstänger, ett stort vitt hjärta och några gamla pepparkaksformar...
Men nu är det så eftersom vi inte bor i herrgård så blev det en massa flyttning.. Som nu när jag ville ha det nya arrangemanget på matsalsbordet var jag tvungen att flytta alla skålor och fat med nötter och apelsiner.. Dom fick bo på köksbordet och då var jag tvungen att flytta den stora adventstaken, så nu bor den på månbordet och månbordets grejer fick jag sprida ut.. Hej och hååå !!! :/
Men det ä nog bra att jag flyttade adventstaken för vi är mer i vardagsrummet än köket så den kommer att vara tänd mera nu =)
Sen fick jag en förfrågan av gulliga Carro att hon ville se min nyagamla hårfärg så vassego, här är en bild på bloggerskan.
Har gått ca 1,5 kg sen jag kom hem ifrån sjukhuset, vilket är både bra och dåligt.. Orkar äta mer nu eftersom jag mår lite bättre och det är ju bra. Men jag känner mej som en tjock fet gris.. usch !!
Nu väntar jag och Precious på skidskytte och efter det ska jag ta en runda hos mina favvobloggar !!
Och om ni gillar Skokartongen  så måste jag påminna om Skokartongens egna facebook sida dit alla är hjärtligt välkommna.. Sidan har ca 80 gillare vilket jag är så glad och tacksam över =)
KRAMAR

Kommentarer
Postat av: BELLZOR

Åh hyacinter är min favoritblomma :)

2011-12-10 @ 13:52:22
URL: http://bellzors.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej! Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig med lite julklappstips? Det är till min 21-årige pojkvän som inte vet vad han önskar sig. Han är kräsen när det gäller det mesta. Han går oftast i t-shirt och shorts/ jeans och använder aldrig smycken mer än sin klocka. Hans intresse är motocross, men det är svårt att köpa något till det då det är dyra grejer och jag endast jobbar som timanställd. Skulle vara så tacksam för lite tips. Ha en bra helg. / Caroline

2011-12-10 @ 14:44:07
URL: http://carolineanderssonfoto.blogg.se/
Postat av: Sania

Nu har du en till :)

2011-12-10 @ 14:45:04
URL: http://sania.blogg.se/
Postat av: Sania

Tack, tack! Vi får vänta och se ^^

2011-12-10 @ 14:58:21
URL: http://sania.blogg.se/
Postat av: Loppisliv

Fint att knipsa av hyacinterna när det blir för rangliga och sätta i vas istället.



Tack för dina alltid så rara kommentarer!

Fin helg. Kraaaam Paula

2011-12-10 @ 15:18:17
URL: http://[email protected]
Postat av: anna

Hej!

Hyacinter är verkligen ett måste till julen och jättefina som snittblommor.

Ha en bra lördagkväll.

Kram kram Anna

2011-12-10 @ 16:40:36
URL: http://annashusidingtuna.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej vännen!

suck Känner igen det där med billiga blommor! Köpte billig amaryllis på Ica, när den slog ut så var blommorna redan vissna, torra och bruna. Irriterande! Din lilla lösning är ju jättesmart.

Måste dessutom meddela lilla bloggerskan att du inte alls är någon fet gris, du är jättefin, så det så! =)

Hoppas att du mår bra nu och önskar dig en riktig myslördag.



Kram kram

2011-12-10 @ 19:05:25
URL: http://emmasvitadrommar.blogspot.com
Postat av: Isabelle

Hyacinter är så otroligt snyggt nu till jul och nyår! Men jag önskar att den fanns året om att köpa, hihi :-)



Ha en fin tredje advent! Kram Isabelle

2011-12-11 @ 10:42:37
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0