Lyktor



I det senaste numret av min älskling jeanne'darc living var det reportage om ljus och lyktor och där var det en bild där ett par lyktor med spetsband kring.. Tyckte dom var så fina och blev så inspirerad att jag var tvungen o pröva göra egna.
Hittade inte bilden på nätet så var tvungen att ta kort på tidningen :/
Lite-b ja vet.. men va gör man inte ;)




Så när mamma o jag var på erikshjälpen i lördags köpte ja tre av lite tjockare whiskeyglas tror ja den är ( för ynka 3 kr styck ska tilläggas.. =) )
Band och medaljongerna hade jag sedan tidigare i min pyssellåda.. spetsen kring lyktorna är faktiskt en spetsgardin från ikea som Herr Alfie rev sönder ena längden av..

Så här blev det.. är själv mycket nöjd..
Gjorde 3 stycken eftersom 3 är det magiska talet när det gäller inredning =)




En närbild



Lyktorna ska få stå i köket i ena hörnet..
Eftersom det är spets kring dom blir det väldigt fin sken när dom är tända







Det är verkligen kul när kreativitet är på topp och man blir nöjd över resultatet..
Har haft en sån period nu men nästa vecka blir det sparsamt för jag ska jobba 6 dagar av 7.. o då ä verkligen inte lusten att pyssla o greja på topp..
Så nu ska jag fortsätta o ha en mysig söndag..

Lämna gärna en kommentator om vad ni tyckte om lyktorna =)
KRAM


Kommentarer
Postat av: moster ingalill

Fina lyktor Anna, du är så kreativ vet inte vem du är lik...................

2011-01-16 @ 19:09:30
Postat av: Elin

Tjusigt Anna!! Längtar tills vi ses på jobbet!

2011-01-17 @ 12:30:37
Postat av: sofie

jätte jätte fina nu har du ju alla julklappar o födelsedagars presenter spikade kraam

2011-01-17 @ 18:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0