Shabbytur





Så här kan bli när tre shabbyianer åker på tur västerut (?) ! Har haft en sån otroligt roligt, energigivande och kul dag.
Men vi tar det väll från början.
Med på turen var jag, ylva och valentine och dagen började med att vi hämtade Valentina på busstation och åkte hem till mej för att fika innan första stoppet på turen erikshjälpen öppnade.

Självklart hade jag försökt iaf att duka shabby med rosor på bordet, ljus och lantliga servetter =)





Men den blev en snabb husesyn, gulla med djuren, fika och sen iväg !
Och på erikshjälpen var det fullt med folk som vanligt men vi lyckades hitta fynd alla tre.
Jag fyndade en kockumskål, virkade dukar såklart, en låda, en korg med lock och en resväska.. mer om den kommer senare =)

Efter denna otroligt lyckade starten mellanlandande vi hos Ylva där vi fick en husesyn av hennes fina hem innan vi åkte västerut mot andra stoppet Esters Café

Här ä Valentina och Ylva, laddade för mera shabby, särskilt kul för Valentina som aldrig varit där



Eftersom klockan blivit så mycket, detta verkade vara temat för dagen så beställade vi lunch först.
Självklart satt vi ute



Jättegod mat, fläskfile o potatisallad



Efter kaffe på maten åkte vi till Årjäng och trippens tredje stopp Jolins home
Men det slutade med att när vi kom till Årjäng hittade vi tre ytterligare affär som hade shabbygrejer..
Den första stuket som hade en blandning mellan kläder och inredning, mycket miljögården som jag tycker mycket om. Hittade det vita fatet med rosorna på som jag samlar på och på REA 50 kr !! Vilken fynd, köpte oxså ett vitt kors. Jättemysig affär som jag jättegärna kommer tillbaka till 

Här ä Valentina och Ylva i butiken =)



Sen gick förbi en glas och rambutik som oxså hade mycket shabbygrejer och koppar med rosmotivet på. 
Jag var på jakt idag efter en fin speciell kopp som bara jag använder, ville helst ha en greengate vilket jag visste att Jolins home hade, så jag avvaktade .

Efter ett kort stopp på en ytterligare second hand butik var det äntligen dags för besöket hos Jolins home som jag hört så mycket gott om. 
Och jag blev inte besviken, så mycket fint, ib laursen och green gate porslin som jag tycker så mycket om, fina vita urnor, kuddfodral m.m.. 
Blev kär i en sockerskål från greengate, tyvärr blev det ingen kopp där. 
Men Jolins home var en supermysig butik väl värd ett besök och ägarrinnan Linda va så trevlig ! 

Här ä jag mitt bland greengaten, så fint =)



På vägen tillbaka till bilen så stannade jag till i ramaffärn och köpte rosmuggen =) 
Så detta va turens sista stopp och Ylvas bil skulle ev gå på fälgarna hem,  vi har fyndat rejält idag =)



och det var kassar i baksätet och framsätet oxsä ;P 

Ett sista stopp blev det på Ö&B och OK för mjukglass, mumma !!



Efter mysig dag var det gott att komma hem och kolla på alla saker, 
mina favoritfynd för dagen är 
roskoppen med fat och pajformen 



Greengate sockerskålen och en liten muffinsskål med lock



 och resväskan från erikshjälpen för 20 kr



Tanken med den ä att måla vitt så klart ;) byta fodret inuti, ska ha  samma tyg som kuddarna i hallen. Vill ha sjalar i den och det känns fräschast så.

Så Tack Ylva och Valentina för en toppendag, behövde verkligen denna dag !

Förresten, någon som verkligen tycker om när jag shoppar är Drottning Wilma



Nu ska jag sjunka ner i soffan o kolla på leila i Frankrike =)
Imorrn blir det ytterligare trevligheter, lunch med Ocka o Ingalill =)

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Ha en bra dag! :)

2011-07-14 @ 10:37:35
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för besöket och välkommen åter!



Mvh Linda (Jolins Home)

2011-07-14 @ 12:21:55
URL: http://jolinsinredning.blogspot.com
Postat av: Vita Hemligheter

Men vilka superfina fynd du gjort, Avis!

Ha det bra!!

Kram Emma

2011-07-14 @ 21:02:08
URL: http://vitahemligheter.blogspot.com/
Postat av: Iréne

Tack för besöket i den lilla glas och ramaffären i Årjäng. Roligt att du gillade det du såg. Du kan föja oss på Årjängsportalen under Årjängs Glasmästeri om du har lust. Jag gillar också Esters. Det är min hembygd och när jag var liten levde och verkade den "riktiga Ester"



Välkomen tillbaka häls Iréne

2011-07-15 @ 11:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0