Symaskinen



Längst in i det för tillfälligt röriga rosa rummet står mammas gamla bruna symaskin.
Det funkar att sy men den finns ingen bra plats att ställa den på en längre tid utan att den ä i vägen.
Så när den väl är uppe så gäller det att passa på, alla saker som jag har tänkt, planerat och fått för mej ska sys klart.
Har idag ÄNTLIGEN sytt kuddfodralen av tyget som är samma som vaxduken ute på altanen. Tyget har jag haft i över en månad. Men det blev väldigt fint och mysigt när det blev klart



Två fleece plädar från ikea i matchande färger hänger på soffan så klart !



Dom prickiga kuddarna är ifrån ikea.

Förra hösten hittade jag två gardinkappor, vita med ljust blå o rosa blommor på med en helt underbar spetskant längst ner, dom har legat i byrålådan och jag har inte haft nån aning vad jag skulle göra med dom.
Men igår när jag pläddrade igenom Anna Örnbergs ljust och lantligt för inspiration till det stora fönstret så dök en idé upp. I boken visades en bild där ett tygstycke hade hängts över en hylla för att dölja saker..
Ett sånt borde jag kunna sy till skohyllan där nere för att dölja alla skor..o just det ljusblå tyget skulle passa perfekt för våran minimala hall går i blåa toner 



Några raksömmar, krokar och spiraler så var det klart
En stor förbättring =)



Har inte hunnit gjort klart med kuddar, korgar och så än det får bli morgondagens projekt.
Älskar mönstret i tyget o spetsen !!



Tyckte det blev så bra med skohyllan att jag ville göra samma med bokhyllan i vardagsrummet



I samma byrålåda som det blå tyget låg var det oxså en vit linneduk som inte hade passat på något bord.
Den fick det bli ! Men jag ville göra nått mer med den för den ä rätt så enkel. Har inget mönster i tyget tex.
Så jag sydde på en virkad spets som jag oxså inte hittat någon användning för.
Är så imponerad av mej som sytt allt detta, jag som knappt fick godkänt i syslöjd ;)





Det ä inte det enda som jag grejat med idag, det kommer i ett senare inlägg idag, har inte hunnit ta kort på allt.

KRAM så länge =)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det blev jättebra Anna! Vilken förändring. Skönt få bort alla böcker och skor som är störande moment i inredningen :)

2011-07-10 @ 20:31:40
URL: http://hosediths.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0