Fågelbad?



Har länge och väl pratat om, läst om, diskuterat om att gjuta en fågelbad från en rabarberblad.
Så idag gjorde vi slag i saken, rabarberbladen var snälla skänkta av Ocka, passade även på att ta ett annat sorts blad när jag ändå var där..



Som tur var har vi en sandlåda precis utanför staketet som vi kunde ta sand =)





Så nu är det bara vänta tills det torkar vilket blir oooootroligt jobbigt för mej som inte är utrustad med ett tålamod.  Men som tur är gjöt jag lite andra grejer, fick låna en mall av en ängel av svärmor och hittade en gammal islåda av hjärtan. Dom ä förhoppningsvis klara imorrn =)

Fyra fågelbad kommer det bli om allt går som det ska och det största ska ja ge bort till nån speciell.. om det blir bra förstås ;)  Tror hon kommer bli väldigt glad när hon får det, hoppas jag =)

Herr Alfie tyckte gjutningen va himla intressant ! Hoppas att imorrn när vi vaknar att fågelbaden inte är fulla med tass avtryck



Efter lång dag är det gott o sätta sej i soffan med en bit av leilas morotskaka med dubbelfrosting på =)

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Åh så kul att se resultatet sen :)



Sv: Tusen tack och jag måste bara säga detsamma! Jättefin blogg! :)

2011-06-25 @ 21:53:47
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Anna

DEt tycker jag med Isabelle, helst skulle jag vilja att dom är klara imorrn =)

2011-06-25 @ 23:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0