Jordgubbar?





Som ni ser kommer vi inte äta jordgubbar från Skokartongen på midsommar, det kommer krävas ett mirakel för att få dom att mogna på en dag ;)
Men trots detta är jag lycklig om att jordgubbar, örtet, växter och blommor växer och frodas på den lilla plätten. Det gör min susen för mitt blomhandikapp..

I det lilla shabbyhörnet frodas tagetesen, petuniorna och lavendel, jag hoppas att inom snar framtid att det kommer ligga ett fågeblad där gjort av rabarberblad=)



Krassen växer o växer =) och snöflingorna, bordet syns knappt !



Det roligaste tycker jag ändå att Miss bateman har växt till sej så och ser ni längst bort börjar rosen få knopp o börja blomma



Om det är någon som vill ha färsk persilja, citronmeliss eller oregano så är det bara o komma hit o plocka =)
Förrutom dessa trivs fjärilslavendel och Signe ypperligt på altanen



Det ä inte bara ute som det sagt bang utan även inne
Hjärtana på trån stortrivs på hyllan i köket och börjat invaderat " HOME "



Jag har inte prästkragor, blåklint, smörblommar och midsommarblomster på mitt köksbordet utan dessa skönheter som jag ska torka sen och göra kransar av 

 

Detta är en hektiskt dag för mej, vill passa på att få så mycket gjort medans jag mår bra idag..
Så projektet som jag pratade om igår ska ordnas, ev hinna hänga upp dom gardiner som jag köpte på erikshjälpen igår, ska ha dom ute på altanen har jag tänkt mej, får se om det blir bra =)
De behöver köras en tvättmaskin m.m. Hinna gjuta nått ikväll kanske..
Jaja, bäst o sätta fart, får blogga ikväll så får vi se vad jag hann med ;)

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: Fia

Har du tips på var man ska leta för att hitta en fågelbur av gammalt slag? Du vet en sådan rund, hög! Tacksam för tips :D

2011-06-23 @ 14:49:05
Postat av: Anna

Har du kollat på countrystyle.com, vet att ediths.se har en liten vit fågelbur. Har du kollat tradera? om du googlar på shabby chic affärer kommer massa olika dom, där hos nån borde du hitta en.. annars fia får du komma till Säffle, här finns en i en inredningsaffär =)

2011-06-23 @ 14:56:00
Postat av: Fia

Tradera! Att jag inte tänkte på det. Har kollat Blocket men icke. Ja, Säffle får jag ta mig en tur till i värsta fall ;)

2011-06-23 @ 16:28:15
Postat av: Anna

Du ä så välkommen Fia ;)

2011-06-23 @ 19:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0