Ljuvliga dag



Vilket helt underbar dag det har varit idag, solen har skinat hela dagen, det har nästan varit lite för varmt. Tänk att det ska bli bombhet på en gång. Men det ä härligt att värmen är här.
Förmiddagen spenderade jag med mamma på stan, köpte en ny ursöt vaxduk till bordet på altanen och såklart mera blommor.
På textil companiet hittade jag den ursöta vaxduk, köpte även mönstret i tyg för att kunna sy kuddar till soffan..



För att köra altanen lite meer shabby är det spetsdukar på vaxduken, ljuslyktor och vita blommor i vita krukor, vit parasoll och vita solcellslampor. Allt för att göra bruna utemöbler och blå dynor mera shabby och lantligt !

Visst ä vaxduken helt ljuvlig =)





Har grejat till det lilla bordet som står bredvid soffan, fått ny vaxduk och mera blommor.
B.la en mårbacka pelargon som jag gick av Ylva ifjol och slingkrasse



Pelargoner och snöflingor är en gullig kombination tycker jag och två korgar med dessa planterade i pryder ingången till altandörren



På pomonadalen köpte jag en blått liten fågelbad, fint med en färgklick på våran lilla plätt
Under vårat enda träd växer slingkrassen och ett bredvid fick jag ställa minipetuniorna och lavendeln..





Här ä våran älskade lilla plätt som vi älskar att greja i och med =)



Det " värsta " med det värma vädret är ju att djuren tycker det ä jobbigt och blir väldigt slöa.
Stackars lilla Signe som aldrig upplevt sån här värme har legat i skuggan hela dagen !



Så, det blev ett långt inlägg, hoppas ni mäktade med =)
Nu blir soffan för mej efter härlig dag med mycket sol, hoppas ni haft det lika bra som jag !

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: leonanyberg

riktigt söt trädgård :D

2011-06-03 @ 19:31:23
URL: http://leonanyberg.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken fin blogg du har Anna! Jag är ju lite efter och har precis upptäckt den nu =) Vilken inspiration jag fick nu, vill göra allt hemma vitt! Kram till dig från mig

2011-06-03 @ 21:11:21
Postat av: Anna

Tack Maria och välkommen tillbaka. Shabby ä livet dä =)

2011-06-03 @ 21:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0