Trädgård



Det var förra året som blixt från klar himmel precious och jag blev trädgårdsintresserad.. och det ä ju ingen stor plätt vi har.. men vi grävde rabatter, sådde krasse och perenner..
Och nu år 2 är vi många erfarenheter rikare på gott o ont ;)
Detta året har jag som mål att göra trädgården shabby chic så klart !!
Det första jag gjorde var att göra ordning framsida där vi hade nått egentligen.

Men efter lite plock och research har vi ett cafeset fullt med olika blommor, mest pelargoner och minipeenser..
Men de ä ganska shabby tycker jag





Älskar denna krukan som ä köpt på esters cafe =)



Har en ganska skaplig dag idag så jag följde med mamma ut på stan och på torget sålde dom blommor.
 och jag var ju på jakt efter lite blommor till mina zinkhinkar.
o dom hade inte vita pelargoner, så de fick bli rosa pelargoner och snöflingor och så köpte jag ett 6pack minipetunior.

Våran baksida ä ju extremt liten och vi har en pallkrage, en sandlåda som vi gjort om till en pallkrage, vi har grävt rabatter på sidan och framför altanen samt grävt en rundell där jag hoppas att luktärter snart ska komma upp..
Det ä samma princip på baksidan, ett cafeset fylld med blommor,





Skulle egentligen vilja ha en madonna på bordet men jag ä rädd att nån tar den, så en gammal lykta och gjutningarna får duga.

Lådan har äntligen fått blomster =)



Härliga pelargoner !!



Va hos Ediths förrut och hämtade det nya numret av kärleken jean'darc..
Så nu ikväll ska jag leta mera inspiration till våran lilla plätt !

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: Mia

Ni har så fint! :)

2011-05-20 @ 20:14:13
URL: http://mias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0