Trädgård


oj, oj va rediga precious o ja har varit idag, grejat i trädgårn till tusen, grävt, planterat, gödslat, klippt och sått !
Jag hade kunnat gjort allt detta själv men precious får vara med ifall jag blir svim..
Dagens blodtryck ä fortsatt 75/50!

Men det tar sej på baksidan, nu har jordgubbarna fått ny jord och mera gödsel, sen har jag sått bönor, ruccola, lök o krasse. Hoppas detta tar sej nu =)
Vi har ju en vit blombänk på altanen på baksidan som precious byggde åt mej ifjol. Där har jag gjort vårfint med en ny duk och nya planteringar.
Blev väldigt nöjd, vad tycker ni? ;)



I det stora zinkhinken är båda fjärilslavendlar planterade och en murgröna.
Sen har jag lagt vita stenar som för övrigt är köpta på biltema, för endast 14.50.. Superfina, perfekta o lägga i krukor eller arrangemang. o en gjuthjärta blev pricken över i:et





i dom två små krukorna bor små och stora hängsurfinor



Provade först o plantera dom vita i den lilla lådan men det blev ingen bra, det blev för mycket, får leta vidare efter en lämplig blomma =)
Men ä så nöjd med hur bänken blev, det gav en liten mersmak för det som komma skall



Hoppas ni oxså haft en mysig söndag

KRAM


Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hejsan. Så fint det var här inne hos dig och vilka underbara blomster.



Trevlig kväll!

2011-05-16 @ 18:58:43
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Herta

HEj! Detta var en ny blogg för mej att titta in i. Här verkar det vara fint shabby shic. Skall kolla lite vidare nu och läsa lite mer.

2011-05-16 @ 19:04:24
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0