Dalahäst

Jag har fått dille för dalahästar, inte vanliga röda utan vitamålade såklart ;) och på samlarmässan i somras så köpte jag en sån.. Fake iofs men det spelar ingen rolll. Den har legat i rosa rummet och jag har inte riktigt vetat vart den ska va, utan bara hur jag vill att den ska se ut. Vitmålade, lite sliten och med ett spetsband kring halsen.
Så när hyllan kom upp i lilla hallen så small det till, där skulle hästen stå !!!
Igår var det bara ut med hästen och sprayfärg och hjälp vad bra det blev !!
Passade även att på spraymåla den bruna pumpan jag köpte på erikshjälpen för 5 kr och den blev oxså mycket finare vit =)
Vad irriterande det är att bilderna åker ihop så fort jag trycker på publicera, Nån som vet hur man ändrar det ?
För när jag skriver så är det mellanrum mellan bilderna.. *grr*
Pumpan är klar men hästen behöver ett lager färg till, så när jag kommer hem till veckan får jag greja med den =) Men pumpan blir mysig att tända på alla helgona =)
Så när hästen är vitmålad och klar ska det få ett spetsband och stå här !
Allt på hyllan är loppad förrutom kortet på Dolfie =)
Hittade inget kort eller spegel som passade den stora ramen så en vit virkad duk fick sitta där istället och det blev väldigt lyckat !!
Medans hästen torkar ska jag packa, fylla i papper inför imorrn m.m
Tack för alla goa kommenterar i förra inlägget och det kommer nog ett inlägg till ikväll
KRAMAR så länge <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0