Onsdag

Hej på er !!
Idag är det ju onsdag och det betyder erikshjälpen =)
och beväpnad i min långa pippi tröja och lillasyster så befann vi oss dit och tyvärr hann vi inte dit direkt när dom öppnade, de ä då man kan göra riktiga fina fynd... Men jag hittade allt lite saker denna gång oxså =)
Tack förresten för alla tips om symaskinsbordet och jag håller med er om att det behövs någon över som binder ihop allting.,,Och jag har hittat en stor vit ram från Vassvikens antik som jag tänkte köpa den när hon kommer till torget.. =)
Här ä alla mina fynd för dagen !!!
Dom virkade dukarna tänkte jag ha i den stora vita ramen, blev så nöjd med hur det blev i det andra ramen, sockerskålen var kul att hitta för jag hade redan köpt kanna, kopparna och gräddkannan..
Dom frostade glasen är egentligen kupor till en ljuskronan tror jag men jag tyckte och tror att dom kommer bli superfina ljuslyktor..
Jag placerade den på silverbrickan med dom tre kronorna, älskar kombination silver, ljus och vitt..
och det blev så bra !!
Massa prismor ligger på silverbrickan och det blir så ljus i dom av stearinljusen..
Några spetsband kring dom frostade lyktorna kommer göra det ännu finare så det får jag köpa när jag ska till Jessica på lördag !!
Den lilla randiga glaset såg jag på en gång skulle bli ett perfekt kupa och jag är ju stöllig i dom. !!!
Använde det sista spetsbandet och gjorde en rosett, hittade inget ännat passande " handtag "
Ett silverfat och pärlor fick det bli som fat och innehåll
Kupan ska flytta upp till symaskinsbordet tillsammans med glasasken som oxså följde med hem.
Sen följde något annat med hem, en kompis till den vitmålade pumpan, avslöjar vad imorrn när den har torkat =)
Imorrn ska jag iväg och klippa mej, ska bli skönt, har tappat en hel del hår så det blir bra att klippa sej så det känns lite tjockare. Sen ska Ocka och jag på stan, ska bli mysigt !!
Sen är det Greys, en bra avslutning på en mysig dag..
Hoppas ni alla kära bloggläsare oxså haft en bra onsdag !!
KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Lizas Lantliv

Så mycket kul du hittat!

Gillade verkligen dom frostade glasen, superfina!

Klart det är okej att du länkar! =)



Trevlig kväll!



Kram Liza

2011-10-19 @ 19:57:09
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: anette borg

Hej vännen vad gullig du är som länkar till mig. Ett tips från mig om ditt bord. Fint med tallrikshyllan, nu tycker jag det behövs en slank hög vit lampa till om står på bordet. Så det blir lite rörelse i blickfånget:)

Kramkram <3 min raring / Nettan

2011-10-19 @ 20:40:54
URL: http://dagdrommarivitt.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0