Fredag



Godkväll alla !!

Då var det fredag igen och hjälp va veckorna flyger förbi. Bloggtorkan håller tråkigt nog i sej men jag hoppas att detta blir en vändpunkt =)

Igår var en jobbig dag på många vis, hade ett tid hos min doktor på magtarm och det var dåliga nyheter direkt när jag kom dit.
Hade lämnat prover innan och mina leverprover är förhöjda igen så jag fick kortison och voltarenspruta i skinkan, allt för gallgångarna ska slappna av och minska trycket på levern. 
Så nu är det tillbaka med alla förbud igen, får ej lyfta, ligga på magen, undvika infektioner mm.

Doktorn berätta att dom har en ny behandling pågång,  dom vill ge mej en spruta av ett hormon som får gallgången och bukspottskörteln att svullna upp.. och om dom gör det så kan dom operera och snittaa upp bukspottkörtelgången.. dom andra gångerna har dom " bara " snittat upp gallgången.
Den enda nackdelen ä ju om bukspottskörtelgången svullnar upp så får jag jätteont, ondare än jag någonsin har haft, så det känns väldigt jobbigt.. men får tänka på att det ev leder till att jag blir smärtfri en gång för alla =)
Han förlängde min sjukskrivning och trodde inte att jag skulle kunna jobba igen förrän till hösten..
Så det ä mycket att fundera och tänka på inom dom närmaste dagarna och veckorna.. :/

Men nu till något roligare, fick en sån present i veckan av Precious pappa och sambo..
En lång stor ljusstake i fattigmanssilver, den ä så fin och helt i min stil..






Den passar riktigt bra på tvbänken med dom andra små ljusstakarna i fattigmanssilver :D



Har även tänt några värmeljus på det lilla bordet och i fönstret, allt för fredagsmys ;)



Nu i helgen hoppas jag på fint väder för jag måste greja och plantera om med mina sticklingar, sen ska jag och mamma ev till Åmål som har vårmarknad imorrn.. Brukar alltid köpa blommor där och det behövs verkligen något nytt till framsidan, påskliljorna börjar bli väldigt slokna och ledsna.
På söndag ska vi ut och äta med hela tjocka släkten och fira mormor som har fyllt 80 år =)

Ska oxå ta mej en runda till alla mina goa favoritbloggerskor och deras bloggar, Har varit riktigt dåligt med det på sistonde. :/
Hoppas ni alla får en mysig fredagkväll o helg =)
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0