Kroppefjäll



Godkväll alla !!!

Då var jag äntligen hemma efter ha spenderat eftermiddagen på Kroppefjäll tillsammans med hela tjocka släkten =)
Som jag bloggade om i förmiddags så skulle vi träffas och fira att mormor har fyllt 80 år och Kroppefjäll ligger jämt utanför Mellerud och det va nästan lika långt att åka för oss alla.. Några mil mer för dom som åkte ifrån Skara..

Idag var det perfekta tillfället att inviga mina nya prickiga omlott klänning och nya pärlhalsband som jag köpte på rean på Glitter =)

Här ä bloggerskan själv nysminkad och påväg att åka !



Kan tänka mej att Kroppefjäll ä ändå finare till sommaren med den fina bryggan som låg vid vattnet. Tyckte att det tappade charmen lite eftersom det va så kallt och ruggigt ute :/
 





Efter mingel och pratning så var det dags att sätta oss och äta..
Det var buffé,  några enklare sallader, bröd och smör och sen  varmrätten.
Fläskfilé med potatisgratäng med grönpepparsås =)

Vi var så många att vi satt vid 3 långbord



Födelsedagsbarnet själv världens goaste Mormor satt självklart i mitten <3



Maten var jättegod även om grönpepparsåsen inte var i min smak :/



Efter varmrätten dukades ett dessertbord upp med jordgubbspannacotta,chokladkaka,marängswiss och pannkakor med sylt och grädde
Åh va gott det var =)



Jag satt bredvid syster yster, precious satt mitt emot och bredvid honom satt Ocka och Felicia =)





Precious ser lagom roade ut ;)

Efter maten tog gick dom flesta på en promenad medan jag, syskonen, ocka och precious satt kvar i bilen och frös.. Kände inte för att gå för jag fick ont efter maten, blev för mycket fett tror jag =(

Men innan vi sa hejdå och åkte hem så blev det lite fotografering

Här ä mormor och hennes 4 barn



Det är min mamma som står bakom mormor längst till vänster, sen är det morbror Tommy, Moster Ingalill och Moster Ingalill

Sen var det kusinernas och kusinbarnens tur att ta kort tillsammans med mormor



Efter massa kramar, inga för mej eftersom jag är så infektionskänslig sa vi hejdå och åkte hem, mycket mätta och belåtna..

Det blev även en xtra bonus för jag hittade vart Vassviken har sin loppis, precis utanför ånimskog.. eller vad det efter ? Hmmm.. ja i ånimskog var det iaf =)

Hoppas ni har haft det mysigt idag
<3


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad mysigt ni haft det! Och vad roligt att du har din mormor kvar. Ta vara på det.

2012-04-22 @ 23:51:44
URL: http://liilah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0