Påskdagen



Hej alla !!!!

Önskar att jag kunde säga att jag mår bätte idag men icke.. har sovit väldigt dåligt inatt, har varit vaken länge och har ont, mått illa och kräkts.. =(
Så besöket till vassviken ä framskjutet tills imorrn =/

Ännu tråkigare att dom höga faten inte riktigt är torra än för utom ett litet så jag fick greja med det..
Och det var inga problem med att placera det, igår när jag tände lyktorna i fattigmanssilver så såg att jag det fattades något där, något som skulle vara lite högre än den lilla kupan men lägre än den höga påskfatet. 
Så där skulle den passa perfekt och dom höga faten skulle bli tre.
Jag tycker ju att de magiska talen i inredning ä tre så med det nya fatet skulle det bli tre högre pjäser på tvbänken, tre lyktor i fattigmanssilver, tre vita ljushus och tre ljusstakar i fattigmanssilver..
Allt för balansen och det blev riktigt bra :D




Jag inspireras mycket av inredningstidningar och bloggar och har efter mycket provandet, slit och släng kommit underfund med vad som kännetecknar just min personliga inredningstil och nyckelorden för det ä vitt, slitet, hjärta, pärlor, zink, fattigmanssilver, virkad m.m.

Så när jag ska göra något nytt så jag plockar jag fram saker som inte har något plats än, band, spets, pärlor, dukar m.m så jag vet vad jag har att greja med.
Och I förra veckan när jag och syster yster var på stan så hittade jag en vitt utsmyckat hjärta ifrån miljögården. Det har legat i köket sen dess och jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra med det..

Och med detta så gjorde jag det här :D



Det vita hjärtat får ligga på en virkad duk och har lagt vita pärlor som blev över efter påskpysslet runt det..
Tyckte det saknades något så jag gjorde en rosett av spets och limmade på hjärtat




Älskar den veckade kanten på glas tallriken och den silvriga lilla ljusstaken kommer just ifrån vassviken.. synd bara att jag inte har ett sånt litet ljus bara.
Så allt det som jag tycker extra mycket om finns i det lilla arrangemang och då kan det ju inte bli något annat än helt underbart ! ;)



Det roliga är foten på detta lilla höga fat som är en ljusstake som Precious gjorde i träslöjden när han gick på mellanstadiet. Den har fått en uppdatering i form av vit färg och är så fin..
Han ä duktig min precious ;) <3



Den svarta tvbänken ä en kompromiss mellan mej o Precious, han vill inte ha allt i vitt men jag är faktiskt väldigt nöjd med den kompromissen för det ä snyggt med svarta som bryter av med det vita !

Så summan av kardemumman, försök ta reda på vad som just kännetecknar din stil, ta fram allt som du tycker extra mycket om när du ska göra ett arrangemang eller något annat..
Sen ä det bara att leka, plocka in och ta bort tills du ä nöjd.. :D

Jag får nu snällt vänta tills dom ä andra har torkat och jag hoppas jag oxå börjar må lite bättre
Ska bedriva tiden med att besöka mina favoritbloggar och inspireras !

Hoppas ni andra har det bättre än och att ni fortsatt får en mysig o glad Påsk
<3


Kommentarer
Postat av: Stina

En stor kram till dig gumman. Stina

2012-04-08 @ 18:23:14
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Loppisliv

Ja att hitta sin alldeles egna stil kan ta lite tid, det gäller att vara konsekvent och som du skriver ibland måste man kompromissa :-))



Ha nu en fin påskdagskväll.

Kram Paula

2012-04-08 @ 20:05:45
URL: http://loppisliv.blogspot.com
Postat av: Maria på inredningsvis.se

Haloj:)jo påsken har varit supermys..hoppas din va bra också. Fina bilder du bjuder på här. Vill du ha lite säng inspiration så vill jag upplysa om att denna veckan har jag säng tema i bloggen:)



BIG LOVE Maria

2012-04-09 @ 17:31:13
URL: http://inredningsvis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0