Pelargon o Pensé



Hej alla !!

Vilken konstig kväll och natt det var igår, det slutade med att vi satt på kirurgakuten i karlstad i nästan 5 timmar och träffade doktorn i två minuter och sen hem :/

Det hela började med att när jag gick på toa igår när jag vaknade så kissade jag jättemörk urin, porterfärgad, nästan svart.. O doktorn har sagt till mej om detta händer så måste jag direkt åka till akuten o lämna prover.
Hade absolut ingen lust till det så jag väntade och åkte till granngården istället och köpte jord, penséer, fiberduk och frön..
Men ju mer dagen gick ju sämre blev jag, kallsvettig, ont, kräktes, illmående och fortsatt porterfärgad urin...
Så när klockan blev  nio så ringde jag till rådgivningen och deras svar blev naturligtvis åk till akuten direkt..
Vi faxar till akuten så du får komma in direkt sa dom..
visst, tänkte jag, det låt ju bra !!! :/
Men det faxet hade akuten inte fått, så vi fick vänta i fem timmar, proverna var fortsatt förhöjda men hade inte ökat.. så halv fyra i natt fick vi äntligen åka hem...
Frågade flera sköterskor att jag "bara " skulle lämna prov men dom kan fick inte säga hur provern var.. o då trodde ja att dom va dåliga.. för om dom va bra så hade dom väll kunnat säga nått..

Idag mår jag lite bättre och solen skiner och vi har planterat och grejat i våran lilla plätt..
Jordgubbslandet har rensats och fått ny jord och gödsel.
Har sått spenat, lök, morötter, sockerärtor och blomkål i den fd sandlådan och täckt med fiberduk, ska bli väldigt spännande och se om det växer och gror nått =)

Den hemmabygda vita bänken har blivit vårfin med pelargoner och pensér iväntan på fjärilslavendeln och surfinor =)






Den röda juliga lyktan har ersätt av en korg med blåa härliga penséer



Påsklijorna på framsidan började bli väl ledsna och har blivit utbytta mot ännu mera blåa våriga penséer :D





I eftermiddag väntade det kalas för lillebror som fyllt 17 år =)
Hoppas ni har det lika härligt och soligt som vi !
<3


Kommentarer
Postat av: Jennys gömma

Hej! Fy, vad otäckt det lät. Tur att ni åkte in så att de tog prover i allafall! Vad flitig du varit som planterat o grejat. Här har vi satt upp staket i helgen och idag är jag hemma o är riktigt förkyld. kram Jenny

2012-05-02 @ 14:29:26
URL: http://jennysgomma.blogspot.com
Postat av: Anna/LevindasVärld

Nämen fy va jobbigt det lät med akutbesöket, hoppas du mår bättre nu! Och visst är det ljuvligt med solen :) Jag påtade i trädgården idag jag med och rensade rabatter, krattade och fick fram utemöblerna, såå härligt!! Fick tom lite tid över att slå mig ner i en stol och läsa en tidning, vilken lycka att få sitta i solen och bara vara :)



Ha det fortsatt härligt!!!

2012-05-03 @ 22:33:08
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Meekatt

Men vad konstigt! Bra att du åkte in...trots att det är ett jäkla väntande för nästan ingenting. Hoppas provsvaren var bra och att allt är ok! <3



Så fint du fixat, igen!



kram!

2012-05-04 @ 01:41:44
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: Linda

Det är skrämmande! Man kommer akut och ska behöva vänta 5 timmar! Hur är det med dig? Kramar!

2012-05-06 @ 00:04:52
URL: http://liilah.blogg.se/
Postat av: Lizas Lantliv

Hej vännen!



Så fint med alla blommorna!

Blir så sugen på att köpa lite sommarblommor nu!

Hoppas allt är bra med dig!



Kramar Liza

2012-05-07 @ 10:50:15
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Ekenäsliv

Heeej!!

Så jättefint du gjort:))

Hu det lät så där... Hoppas att du mår bättre idag!

Kram Anna

2012-05-08 @ 22:11:43
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Sandra - tidigare Shabbychicme

Hej! Nu är jag tillbaks i bloggandet igen :P

2012-05-09 @ 08:25:30
URL: http://ettlitetrosahus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0