Tullilull

Hej alla !!!
Sköna söndag ä det idag och jag fick en ryck förrut och rev ut hela min garderob och nu står det fem  fullpackade ica kassar med gamla kläder här i hallen som jag ska skänka..
Tråkigt att göra men så himla skönt när det ä gjort =)
Förrutom den stora resningen har jag försökt greja o förnya mina fd. handdukshyllor.. Ni som har varit med här ett tag på bloggen vet om min kärlek för tulliull..
Tullilull ä det lilla extra, det som förhöjer och förskönar.. T.ex en spetsrosett på en madonna, ett gammalt trasigt pärlhalsband runt rosorna på månbordet tex..
Eller detta, små fina hjärtan från Miljögården som förskönar vitrinskåpet =)
Hade två små lagerkransar i zink förrut nu var det dags för något nytt och dessa hittade jag i fredags på Kök och Present
Förrutom handdukshyllorna så har jag två andra hållare för tullilull, den första ä oxå i vardagsrummet och kommer ifrån IKEA. Har blandat fina bilder med massa tullilull.. O det ä allt ifrån lagerkransar i zink, hjärtan och två små snöflingor som egentligen hör till jul men jag tycker dom passar året runt.
Just den blandningen gör det till min stil =)
Den första hyllan sitter i den lilla hallen och där hängde jag upp ett nytt vitt hjärta som jag oxå fyndade i fredags..=) Blir så glad när jag går förbi där och ser alla mina olika ljushus som jag ä galen i :D
I trappavsatsten finns en anslagstavla i fil de fleur tror jag det heter,  där ä tullilullet massa bilder som ser gamla ut, spets och några hjärtan..
Tycker det ä viktigt att inreda så det pasar en själv, det som passar mej kanske inte passar dej .tex.
Läser många inredningstidningar men försöker göra min egen tvist på saker.. Det ä ju inte kul om alla hem såg likadan ut
Den andra f.d handdukshyllan finns i den lilla hallen på övervåningen och den fick oxå en nytt vitt stort hjärta
Även den ä en blanding av allt som jag tycker xtra mycket om, vitt, spets, zink o lite slitet så klart ;)
Så summan av kardemumman, tullilull ä det lilla xtra som gör det till din stil och förhöjer saker och ting.. Hyllorna vore inte hälften så fina tycker jag om inte hjärtan m.m hängde där.. Sen ä det så lätt och billigt att förändra och byta ut.. Så tullilull forever säger jag =)
Nu till något helt annat, igår åkte vi till Ö&B igen, jag såg i deras reklamblad att dom hade stora krukor billigt och till min lycka fanns det ett set kvar =) TUR !!
Men jag hittade även världens finaste dynor till köksbordet, det rosa blommiga mönstret tilltalade mej med en gång.. =)
Dom fick även godkänt av rosahataren Precious  oxå ;)
Oj, detta blev en lång inlägg, hoppas ni orkade med =)
Vill passa på att säga Välkomna till alla nya läsare och följare.. Besöksstatistiken fortsätter öka och öka och det är så kul att fler o fler börjat hitta hit och kommer tillbaka.. =)
Så lämna gärna en kommentar om du är ny så kan jag besöka din blogg oxå, det ä ju så kul med nya vänner i blogglandia =) Detta gäller så klart oxå "gamla " besökare oxå..
Var inte så blyga och jag blir så glad för varje go o gullig kommentar..
Är faktiskt lite bekymrad  över den dåliga responsen för månbordsinlägget.. Jag älskar det ju ;) och men jag tar gärna emot förslag till förbättringar m.m =)
Men jag bloggar ju inte för bara få att snälla kommentarer men det gör det ju så mycket roligare..
äsch, nu har jag allt snöat in mej, ni vet vad jag menar :D
Imorrn ä det sista dagen på smärthanteringskursen och en dag närmare onsdag och nagelförlängning.. oj vad jag läängtar att det ska bli onsdag
Nu ska jag ta mej en tur till mina favoriter
Hoppas ni har och får en mysig söndag =)

Kommentarer
Postat av: Limpalinn

Du borde kolla in min blogg så kan du få lite inspo inför nagelförlägningen, hon som gör på mig gjorde en skit häftig grej med mina naglar i förrgår :D

2012-04-01 @ 16:37:06
URL: http://limpalinn.spotlife.se
Postat av: Ekenäsliv

Tulilull, det var sött:)

Hoppas du haft en skön helg!

Kram Anna

2012-04-01 @ 22:00:15
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Lizas Lantliv

Hej vännen!



Såå fint du gjort med allt pynt, gillar sånt där jag med som man lätt kan förändra!

Här blev det lite nytt shoppat i går som jag ska försöka fixa ihop!



Åh så mysigt med katterna i soffan, vet PRECIS hur gosigt det är!! =)



Ha en bra dag!



Kramar Liza

2012-04-02 @ 09:09:32
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Fiddeli

Sååå fint du har de Anna :) Nu fick jag lust att pyssla å ändra om IGEN...;) Just nu är det mycket pynt å porslin i gult å rosa från Ib Laursen här hos oss, tur att mannen inte har ont av dessa "tjejfärger"...:) Kram Fiddeli

2012-04-03 @ 08:31:53
URL: http://fiddelivi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0