Hissgardin

Hej alla !!
 

Tråkigt nog så blir det inga nya köksbilder idag.. =(
Har varit i karlstad med mamma och när jag kom hem så hittade jag en blek, febrig Precious.. 
Han hade blivit hängig under dagen och fick gå hem.. 
Så nu ligger han här bredvid mej febrig och med en öm hals.. 
Stackars Precious =(
 
Så köket får vänta tills han har blivit piggare !
 
Har haft en riktig hektiskt dag och min mobil har levt sitt eget liv idag och ringt hela tiden..
Det hela började med att jag fick kallelsen ifrån Sahlgrenska och dit ska jag och göra en ERCP 10 sep och denna dagen var jag inbokad på OP-öst för att ta bort min elektrod som jag ska få den 3 =(
 
Så efter många telefonsamtal till smärtis och sahlgrenska så bestämdes det för att jag fortfarande får en elektrod den 3 men dom sätter den inte lika djupt och jag ska ta bort den 6 sep redan..
Hela proceduren blir enklare, jag slipper åka till Sahlgrenska med ett öppet sår i ryggen men jag har ändå några dagar på mej att pröva elektroden som jag hoppas kan hjälpa mej.. 
 
Så när jag kom hem var jag så irriterad och frusterad att jag va tvungen att greja med nått för att stilla tankarna och det fick bli ett gardinbyte i det lilla fönstret i trappavsatsen =)
 
Har haft en blommig tunnare hissgardin där men nu ville jag ha tillbaka den vita som jag hade tröttnat lite på innan jag bytte.. 
O när den kom tillbaka kan jag inte riktigt förstå hur jag kunde tröttna på den.. 
 
 
Trappavsatsen ä ett av mina favorit utrymme i våran lilla Skokartong..
Älskar ljuset, allt det vita, dom höga krukorna som ä det första som jag fyndade på loppis.. 
 
& tecknet hittade sin plats i fönstret av en ren slump men det blev en väldigt lyckad en =)
 
 
och lampan ä det första som jag köpte när jag först upptäckte hela shabbychic och det lantliga stilen..
Har haft den i ca 5 år och jag tröttnar aldrig på den =)
 
 
Det bästa samtalet för dagen var ändå jag när pratade med min handläggare på Försäkringskassan och hon berättade att dom har godkänt min sjukskrivning ändå till sista oktober. 
Så ett problem mindre att oroa sej för...
 
Hela sahlgrenska grejen blir värre, har inte riktigt klart för mej hur vi ska komma dit, vart precious ska bo och när vi ska åka.. 
Usch, mycket att oroa sej och tråkigt nog går det ingen jumbolans som hade gjort hela resan så mycket lättare.. 
Ska ringa imorrn och få lite mer information, tydligen ska det finnas patienthotell där anhöriga kan bo över i.. 
Är det nån som vet nått om sahlgrenska och patienthotell eller anhörig boende.. 
Tveka inte, lämna gärna en kommentar !!!
 
<3

Kommentarer
Postat av: Therése

Det brukar finnas anhörighetshotell. Det har vi när vi behöver vara på östra mer än en dag. Då bor vi på hotell Odin inne i stan. Och LIV står för kostnaden.
Hoppas allt går bra för dej!

2012-08-22 @ 09:15:42
URL: http://www.grejsaker.blogspot.se
Postat av: Anna Johansson

Jättekul att följa din blogg. Bor på återslöpsvägen 14c och älskar chabby. Jättekul att få inspiration till våran "skokartong". :)

Svar: Hej ! Va roligt, du ä så välkommen =) Det ä ju så kul och se lite hur andra har det och inrett.. Nästan alla har det olika fast att alla utrymmen ä lika.. Är du som har den fina vita blomman på framsidan?
Anna

2012-08-22 @ 09:26:14
Postat av: Anna

hej. Nej jag har ingen vit blomma, det är grannen. jag har tyvärr ingen blomma nu haha. en vit bänk bara. kan vara kul att komma bort och kika någon dag. en kopp kaffe eller så=)

2012-08-22 @ 21:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0