Blommor

Hej igen
Trodde denna dagen inte kunde bli mycket sämre men så kom dråpslaget och jag är så ledsen. Trodde man inte kunde må sämre men tydligen kan man det.
Ska berätta men tar det roliga först. Vi fick massa reklam idag och mitt öga fastnade vid Lidls reklamblad. Där hade dom tiopack rosor för 19,90 och tiopack tulpaner för 29. =)
Ett erbjudande jag inte kunde motstå för arrangemangen jag gjorde på alla hjärtans dag börjar bli väl ledsna och slokna. Det har varit mycket blommor här ett tag o mer kommer det att bli.
Tycker det är både ett billigt och snyggt sätt att förändra och förnya.  Det blir aldrig tråkigt med blomarrangemang om du frågar mej.
Köpte fyra 10 pack och 20 vita ( så klart ;) )  tulpaner.
Det blev sammanlagt tre olika arrangemang som alla fick plats i köket..
Det lilla boet har nu gula och mörkgula rosor istället för krystantemum och brudslöja
Dom rosa rosorna passade perfekt på köksbordet och rosahataren har gett sitt godkännande =)
Den gamla pärlhalsbandet kom väll till pass för att gömma oasisen !
Det tredje arrangemanget blev ett ytterligare i gula nyanser och basen blev en loppad rund skål och oasisen gömdes mha hjälp av tyll som blivit över från ett annat projekt.
Hade ingen stor vas för tulpanerna så det stora vita kannan fick komma fram.
Och det här som tråkigheterna började.
I väntan på att tulpanerna skulle stå i sin förpackning en timme så kollade jag hur mycket i dagersättning från försäkringskassan jag skulle få. Blev bra paff när jag såg att jag bara skulle få ungefär halva av det jag brukar få. Snabbt var jag på telefon till kundcenter och fråga varför. Pratade med hör och häpna med en jättetrevlig tjej som förklarade att min handläggare bara godkänt halva sjukskrivningen fram till 6 feb. Sen hade han skrivit nått med jag hade uppnått dag 365. Mer kunde hon inte förklara utan skulle skicka meddelande att han skulle kontakta mej.
Jag själv har goooglat och kommit fram till att efter dag 365 måste man ansöka om förlängd sjukpenning. Något som jag inte haft en aning om. Blev så arg,ledsen och besviken. Varför har min handläggare inte ringt och förklarar detta för mej, lite ansvar måste han oxå ta. Vad händer om jag inte får förlängt, ska jag börja jobba då ? Hur ska jag orka det när mina läkare säger att jag är för sjuk för att jobba. Jag orkar inte ens vara uppe en hel dag. och vem skulle bli vårdad av en syrra som är full i morfin och andra läkemedel som gör mej nedsatt..
Nej fyy,, har inte haft några problem med försäkringskassan förrän nu. Som tur är, jobbar ju precious. Men ändå, mina räkningar måste ju betalas och sen ska ja ju leva oxå..
åh, vet inte hur detta ska lösas sej, är så lessen =( Har suttit här och gråtit en stund men inte ens då känns det bättre..
Försökte skingra tankarna och gick ut och plockade lite ris till tulpanerna, inte ens dom gjorde mej gladare eller att jag hittade ett användningområde för klädnypan heller..
Nej, fy detta blev ett tråkigt inlägg... Hoppas det blir bättre imorrn när jag har pratat med denna handläggarn, fast med min otur så är väll han ledig imorrn.. !!!
Vill ni sett nått roligare så kan ni besöka Skokartongens facebook sida där finns det en bild upplagd på bloggerskan själv när jag håller på att greja med mitt nästa projekt =)
Ni hittar den HÄR

Kommentarer
Postat av: Linda

Tråkigt att läsa vad du fått vara med om idag! Blir ledsen att det ska behöva vara så. Fint har du gjort med blommorna! Lidls tulpaner och rosor står sig länge.

2012-02-23 @ 20:09:42
URL: http://liilah.blogg.se/
Postat av: Linda

Å..vad vackra dina blomsterarrangemang blev, speciellt den första:).



Så dumt att din handläggare inte talade om för dig i god tid före att du måsta ansöka på nytt. Det ordnar sig säkert. Håller tummarna.

2012-02-23 @ 23:29:34
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Ekenäsliv

Du kan verkligen det där med blomsterarrangemang du!!!

Hmm, lät trist det där du skrev om din värk. Vet hur det är att leva med värk som sagt. Hoppas att det ger med sig för dig!!

Här kommer en fredagskram!!

2012-02-24 @ 18:02:22
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0