Hissgardin

Här ä den, äntligen hänger den färdig och klar i köksfönstret..
Jag är så nöjd men jag gör nog aldrig mer om det..
Som jag bloggade om igår så skulle det ha blivit en mer avancerad men den idé gav jag upp väldigt fort.
Valde att sy om knytband för när jag vek dom dubbelt och sydde så blev det osydd kant synlig.. Detta hade jag retat på mej otroligt mycket så det blev att göra om och det blev så mycket bättre.
Tänkte egentligen sy fast rosa pärlor i blommorna för mera bling ;)  men jag är så otroligt trött på att sy så jag valde att klistra på några diamanter som jag hittade i min pyssellåda =)
Valde detta tyget för jag ville ha in någon pastellfärg i köket nu i väntan på våren och rosa är ju mina favoritfärg. Tyvärr är det inte Precious favoritfärg så jag förrutom hissgardinen fick jag nöja med en rosa dukar på köksbordet.  Måste påminna mej själv att det är Precious Skokartong oxå ;)
Dom rosa tulpanerna som jag var så sur över i veckan passar ju faktiskt väldigt bra in nu liksom det lilla alla hjärta dagen arranangemanget med dom rosa gerberan.
Hade tyvärr inte nog med tyg över för att sy en löpare så det fick bli en annan hemmasydd löpare.
Älskar lager på lager, tycker det ger ett mysigare och ombonat intryck
Köket fick godkänt av rosa hataren och det var ju tur.. !!
Hissgarden är inte den enda som jag har grejat med under helgen fast nästa projekt gick på ett kick.
Har på flera bloggar sett hur dom har hängt upp tunna textilier i ex vitrinskåpen för att gömma röran bakom.
Här ä vårat vitrinskåp innan
Har gjort samma sak i köket med den hemska hyllan där allt syns och hade en längd kvar av myggnätstyget som jag kallar det för. Det kommer ifrån IKEA och kostar  35 kr och heter Lill.
Precious var snäll och hjälpte mej att borra upp några skruvar och sen klippa till längden och sen var det klart !
Det va svårt att få till en någorlunda bild där tyget syns ordentligt men nu är alla glasen gömda
och jag är så nöjd !
Är väldigt nöjd med helgen, det har varit skönt att ha dessa projekten att fokusera på och nu när jag ser tillbaka så har jag haft mycket mindre ont. Tack för alla goa kommenterar jag fick på den senaste inlägget och alla dom andra.  !  Det gör bloggeriet mycket roligare är man respons på sina inlägg. !
Imorrn hoppas jag att jag får saken jag ropade in på Tradera så jag kan göra klart projekt tvdoslådan =)
Nu ska jag ta en sväng hos er andra här i Blogglandia och för alla er nya läsare påminner ännu en gång om att Skokartongen har en egen facebook sida
Den hittar ni här, bara att gilla, då blir jag ännu gladare !!! :D

Kommentarer
Postat av: evelina

Åh så fint det blev. Händiga du! =)

2012-02-19 @ 17:10:54
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Postat av: Stina

Japp, där ser du att du kunde.;-) Du är väldigt duktig. Jättefint!:-) Kram Stina

2012-02-19 @ 17:15:05
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Jennie- Mamma till Melker

Det blev jättefint! :)

2012-02-19 @ 17:35:06
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se/
Postat av: Sofi

Jättefin hissgardin! Jag ska också sy lite i veckan, men då blir det nya kuddöverdrag:)

Tyget i vitrinskåpet blev ju så bra, kul! Förstår att du känner dig nöjd.

Kram Sofi

2012-02-19 @ 17:36:09
URL: http://sofishusdrommar.blogspot.com/
Postat av: Lizas Lantliv

Åh så fin den blev!

Va duktig du är!

Tycker det blev precis lagom med rosa!



Trevlig kväll!



Kramar Liza

2012-02-19 @ 17:46:57
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Mia

Åh så fint det blev!!

Ja Ektorp är underbart! Och den är tvättbar i 60grader, och med lite klorin så försvinner ju allt =) så bearbeta på ;) hihi

Kram Mia

2012-02-19 @ 20:10:07
URL: http://linnebo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0