Lampkjol

Hej alla !!!!
Efter utbrott x flera så är äntligen har den fula lampan fått en makeover, så här ful och hemsk var den när jag köpte den på erikshjälpen för 20 kr.
7
och så här fin blev det efter lampfoten blivit vitmålad och jag har sytt en ny lampkjol =)
Det var ju lampfoten som jag drogs till först, tyckte formerna va fina och precious målade bara en gång, det räckte för att ge den det slitna looken
Det helt vanliga vita tyget Ditte ifrån IKEA är lampkjolen gjord i men jag var tvungen att sy på en spetskant !!
Valde ett vitt sidenband som hjälp att rynka ihop lampan och jag kunde inte låta bli att blinga bandet lite ;)
Nu till det stora problemet, vart ska jag ha den ?? Lampan ä ju stor och skokartongen lite, provade först i trappavsatsen på det runda bordet som står det..
Nej, det blev inte bra, det enda alternativet som var kvar, är symaskinsbordet i hallen på övervåningen..
Där passade den perfekt in, jag är inte riktigt nöjd med den delen av hallen.. Har tänkt att symaskinsbordet ska få stå på framsidan nu till våren. Det ä lite för stort och brett för den lilla hallen, vill ha ett litet månbord här istället..
Tänk va gulligt att plantera blommor i lådorna på symaskinsbordet =)
Men i väntan på sol och värme får det stå inne så länge
En liten madonna, ett ljushus och en grön växt blev för tillfället en perfekt bakgrund till den stora lampan =)
Är nöjd för tillfället men jag känner mej själv och jag kommer nog plocka runt lite på bordet innan jag ä nöjd ;)
Nu väntar mammas kåldolmar för mej, mumma !!!! =)
Vad tycker ni om lampan förresten :D ???

Kommentarer
Postat av: evelina

Åh så fint det blev! Var får du all inspiration ifrån??

2012-02-28 @ 20:08:55
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Postat av: Jennys gömma

Wow, vad fin lampan blev! Tänk vad man kan göra med en gammal erikshjälpslampa :) kram Jenny

2012-02-28 @ 20:10:56
URL: http://jennysgomma.blogspot.com
Postat av: Meekatt

Du är ju helt otrolig! Jag borde helt enkelt kidnappa dig och tvinga dig styla om mitt tråkiga hem, haha. Jättefint...som vanligt!



Kram!

2012-02-28 @ 21:24:40
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: Ekenäsliv

Men du så fint det blev!!!! Duktig du=)

Nu ska jag gå och sova, har sovit så dåligt tre nätter och är så slut...

Sköt om dig

Kraaam Anna

2012-02-28 @ 21:48:51
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Nettan

Lampan blev jättebra! Du är ju otroligt pysslig!

Och passade fint där den hamnat nu:)

Kul att du har så många bra ideer som inte är så dyra att genomföra också. Det är ju en liten "utmaning" att försöka piffa till såna "fynd" från tex. Erikshjälpen.

Kram Nettan

2012-02-28 @ 21:49:36
Postat av: Isabelle

Så fin den blev! :-)

2012-02-29 @ 10:10:25
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0