Lilla fönstret

Hej alla !!!
Har precis hängt tillbaka det lilla fönstret i köket och nu ä det så omgjort från hur det såg ut när vi skaffa det.
Tyvär r så har jag ingen bild på hur det såg ut när vi skaffadet. Men det första som hände med det var det blev målat vitt och upphängt i det nytapetserade köket !
Jättefint men det saknades nått, det såg lite tomt ut, så jag valde så i brist på annat att sätta upp några tavlor i fönstret
Ja det blir bättre men inte vad jag hade tänkt mej.. Så en kväll när slog det mej bara att fönstret skulle passa perfekt som en anslagstavla.. Det var nån gammal bild som låg o grodde där i bakhuvudet..
Så efter mycket om och men lyckades vi tag i griffel tavla färg och vi hade några plywood skivor som var kvar efter en tidigare projekt. Så nu under veckan har faktiskt JAG ;) målat i omgångar och sista strykningen gjordes igår kväll och idag har precious hjälpt mej att spika o limma fast panelerna i fönstret..
och så här fint blev det =)
Är så nöjd med resultatet och lätt var det oxå. Har en gammalt vitt tjock ram som jag oxså funderar på om den ska få samma behandling.. ! =)
så vad tycker ni fint va ;) !!!

Har oxå hunnit med ett besök till erikshjälpen idag där har köpt världens fulaste lampa, bilder på den kommer imorrn !
Ska spraymåla foten för vi har ingen annan färg och med detta försvann alternativet att vitmåla den hemska krukan som jag grejade med igår..
Så jag har försökt greja med den idag medans resten i Skokartongen har suttit på baksidan med sol på näsan.. Jag hann dit en liten sväng oxå :P
Det fick bli en spetskant runt om krukan och ett hjärta. Inte som jag hade tänkt mej men det får duga så länge..
Nu ska jag tända massa värmeljus och gosa med Herr Alfie innan Mellon börjar !!!

Kommentarer
Postat av: 4-barnsmorsan från himmelohelvete

Tjusigt det blev=))))



ha en bra lördagkväll!

2012-02-25 @ 19:07:45
URL: http://www.himmelohelvete.com
Postat av: Anna

2012-02-25 @ 19:42:04
Postat av: Anna

Hej!



Min sängkappa har jag faktiskt köpt på Tradera för nåt år sen. Håll utkik där, det dyker upp en hel del sängkappor har jag för mig :-)



Va snyggt det blev med fönstret, perfekt som anslagstavla juh!! Himla kul när man kommer på såna där smarta ideér :)



Ha en skön lördagkväll!

2012-02-25 @ 19:43:44
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Jennie- Mamma till Melker

Tjusigt! :)



Vart kommer kökslampan ifrån?

2012-02-25 @ 20:11:47
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se/
Postat av: Jennie- Mamma till Melker

Sv; Tack för svaret, då ska jag klicka mig in där och spana lite! :)

2012-02-25 @ 22:32:35
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0