Mormor

Hej !!!
Detta är världens bästa och finaste Mormor som idag fyller 80 år =) Och vi har firat henne nästan hela dagen.
Mamma, jag, moster och Ocka tog med mormor och Bosse ut på lunch och åt. Resten åt torsk med vitvinssås och jag åt pizza, orkade bara äta hälften men på nått magiskt vis så försvann resten av min pizza.. ;)
Nu under kvällen har vi varit hos mormor och fikat, både vanlig tårta och smörgåstårta. Nu var även min kusin Vicki och hennes barn med. Så ljudvolymen i mormors lilla lägenhet var stundtals väldigt hög
Både mina kusiner Ocka o Vicki har triss i prinsessor, så vi undrar ju alla vem som kommer få en pojk nångång..
Jag och Precious har vid två olika tillfällen blivit spådda att vi kommer få tvillingpojkar någongång i framtiden, så  vem vet ! ;p
Får lägga till att jag inte är med barn nu ;)
Ockas prinsessor är Precious och mina gudbarn och trots att dom lekte mest hela tiden lyckades jag ändå att krama den mellersta goding och bustrollet Linn som ser lagom road ut :P
För övrigt så är det lite bätte med Herr Rooth idag, har ingen feber men är väldigt tät i bröstet, många som är sjuka nu..
Hoppas verkligen inte att han smittar mej.. Vill inte vara sjuk på min födelsedag imorrn =/
Jag hoppas på att min mamma har köpt en första hjälpen låda åt mej i födelsedagspresent,  i lantlig stil förstås. :D
Det passar ju bra när alvedon, ipren och nässpray används flitigt.
Så födelsedagsfikat får bli till helgen istället då Precious förhoppningsvis är frisk och piggare =)
Nu ska jag ta en tur hos er andra innan halv åtta hos mej börjar
Hoppas ni alla har haft en bra start på veckan
KRAMAR ifrån mej !!!!!

Kommentarer
Postat av: evelina

grattis till din mormor. Hon är lika klok som min farmor. 80 år båda två och vattumän dessutom. Och grattis i förskott åt dig och krya på dig.

2012-02-06 @ 21:43:06
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Postat av: chris rangfeldt

grattis i efterskott till faster sigrid önskar vi i karlstd

2012-02-12 @ 22:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0