Blommor

Hej alla igen !!
 
Ni som följt mej och bloggen  ett tag ä välmedvetna om min passion för rosor och att göra massa roliga arrangemang  i olika loppade skålar mha oasis..
 
Så igår hade min icabutik massa 10packs rosor och andra blombuketter som kallades för lyxbuketter för halva priset och blommorna var faktiska jättefina så jag slog till och fick med mej hem vita, rosa och gula rosor och två lyxbuketter..
 
 
Det blev 4 olika arrangemang men jag tyckte dom va lite tråkiga, fina men tråkiga... provade att lägga pärlor kring blommor men det blev inte bra.. Men så tänkte jag på min brudbukett där mina goa svägerska hade sätt pärlor i mitten på rosorna..
Så jag letade snabbt upp massa pärlor och fuskdiamanter, tandpetare och häftmassa och började exprimentera..
Och det blev riktigt fint =)
Den mindre avlånga krukan som jag fyndade på Nysäters Hem och antik igår blev som nuymed några lager med vit färg och ett vitt sidenband runt sej..
I den fick blommorna i lyxbuketten vara och jag tror att det ä kryssantemum
Här passade det dock fint med ett gammalt pärlhalsband inslingrat bland blommorna och några av dom större blommorna fick en stor pärla  =)
 
 
Rosorna fick dock små pärlor och diamanter som fejk pistaller och det gjorde hela arrangemanget tycker jag !
 
Här ä dom alla tre !!!
 
 
Dom rosa rosor fick pärlor i sej, tyll kring kanten för att dölja oasiskanten och ett rosa band kring sej
 
 
Dom vita rosorna fick diamanter, delar av spetsgardin ifrån IKEA runt kanten =)
 
 
och dom gula fick en blandning mellan pärlor och diamanter och tyll runt skålen för att maskera oasisen
 
 
Den givna platsen för dom vita rosorna var på sidebordet på den nygamla silverbrickan och den spetsbrydda glaslyktan som lyste så mysigt igår =)
 
 
Månbordet fick bli platsen för dom rosa och gula rosorna, det ä faktiskt fint med lite färg som bryter av allt det vita
 
 
Detta med blomarrangemang tycker jag är så kul, det går ganska snabbt, blir oftast väldigt fint och det kostar inte en förmögenhet att göra..
Jag betalade 60 kr för 3 tiopack med rosor och två andra buketter.. =)
Idag ska vi försöka få iordning på vardagsrummet så jag kan visa er !
Nästa vecka har jag bjudit in mina mostrar,kusiner, mormor, syskon och mamma för en invigningskväll/mys,, så de ä bäst att skynda på att få iordning..
Tänkte hinna med att förhoppningsvis få lite sol på näsan oxå och må bra hela dagen !
Önskar er alla goa en Mysig o Solig Söndag
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0