Shabbytur

Hej alla !!!
 
Oj, det blev en väldigt kort semester detta ;) Men nu hoppas jag att ä tillbaka till bloggen...
Det har varit några kreativa dagar här i Skokartongen, vi har fått ett nytt vardagsrum i och med att vi köpte nya vita rEktorps soffor och fick möblera.. Det ä inte riktigt klart än så jag väntar med bilder på vardagsrummet tills allt ä klart.. !
Under veckan åkte jag och lillasyster på en liten shabbytur, Esters Café och Nysäters Hem och antik stod på schemat och det var supermysigt..
Fint väder, god mat på Esters och massa fina saker..
Kom hem med massa roliga saker, blommor och en stor fin sliten kruka från Esters, bild på den kommer senare i inlägget men dagens roligaste saker kom ifrån Nysäters Hem och Antik  ( Dom har oxå en väldigt bra facebook sida)
Peter och Kjell är så himla snälla och goa. Dom har fyllt ett stort hus med massa fina saker och det ä en bra blandning mellan billigt och dyrt, märken och loppis.. Ett mecka för en shabbyian och ett måste besök !
 
Här ä alla roliga som jag fyndade hos dom
 
 
Dagen efter åkte jag och mamma till Erikshjälpen och när jag kom innanför dörren såg jag en stor räfflad terracotta färgad kruka som jag va tvungen att ha...Såg direkt att den skulle bli superfin med en omgång vit färg =)
 
 
Var tvungen att sätta min prägel på den och självklart blev det med ett stort brettspetsband..
Nu står den på tvbänken med en murgröna i, tyll som utfyllnad och den står på en vit virkad duk ;)
Är såå kär i den och den kostade bara 15 kr ! :D
 
 
 
Silverbrickan fick perfekt plats på sidebordet och där står oxå glasvasen som jag köpte
 
 
 
Anders och Kjell har knutit spetsband kring glaslyktan och det var så fint..
Vill inte bara någon härmapa så jag la till min twist, limmade på ett vitt sidenband på mitten på den tjocka spetsen och på mitten limmade jag fast en rosett med en pärla i mitten =)
Det blev så bra, ä riktigt nöjd :D
 
 
Fyndade oxå en liten rund pall på Nysäters Hem och antik och den nya krukan från Esters passade perfekt på den..
Vi fick några små bord över när vi möblerade om och dom har vi tagit ut till altanen där pallen och krukan står..
Tillsammans med massa blommor och den stora ljuslyktan ifrån IKEA
 
 
 
 
Det ä silverfall och två mårbacka Pelargoner planterade i krukan på pallen =)
Den genomskinliga vasen som jag oxå fyndade passade perfekt för annan pelargonblomma som jag råkade bryta av :/
Har mått riktigt bra idag och grejat massor, gjort tre olika rosarrangemang, plockat och noppat på våran lilla plätt, fikat i solen och ätit hemmagjorda hamburgare..
Hoppas detta håller i sej nu !!!
Bilderna på rosorna får ni vänta på tills imorrn ;)
Tack för alla goa krya på dej hälsning, det värmer något oerhört ska ni veta !
Lämna gärna ett spår efter dej då  och eller besök och gilla Skokartongens egna facebook sida, då skulle jag så glad =)
www.facebook.se/skokartongen
Önskar alla en riktig mysig lördagkväll
<3

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Djärvt med vit soffa! Hade vi aldrig kunnat ha här, dels för att jag alltid spiller och dels för att katten verkar älska att torka av sina blöta smutsiga tassar på den....

Svar: haha men den ä tvättbar annars hade ja aldrig köpt den !
Anna

2012-07-21 @ 22:04:22
URL: http://spessartin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0