blombord



Hej !!!

Ibland får jag för mej att jag måste ha vissa saker, även om jag inte har den minsta aning om vart eller vad jag ska ställa saken.. Men jag måste bara ha den och när jag inte hittar platsen så slutar det med att möbeln eller krukan eller vad nu än jag fått för mej att jag måste ha bara står och samlar damm..

Detta har aldrig varit mer sant än historien om blombordet.. För två somraren sen så hittade jag ett rangligt blombord i furu, såg verkligen pontial i detta lilla bord och efter några omgångar med vit färg så var det så fint..
Men tråkigt nog så hittade jag aldrig den perfekta platsen för det och ni ska bara veta vad jag försökte..

Så nu har det stått längst in i ett hörn på altanen och bara samlat damm tills igår då fick ett infall och att ställa ut det under vårat lilla träd.. =)

Under trädet brukar jag ställa alla krukor, lyktor m.m som inte får plats på altanen men som ändå ä så fina att jag vill ha dom framme..
Och varenda år så känner jag att det saknas något under trädet..
Denna bilden ä ifrån förra sommaren



Men nu står det vita lilla blombordet under trädet, fyllt med massa härliga pensér, mårbacka pelargoner, petunior och murgröna !
Nästan alla " krukor " är gamla kockumfat eller bakformar som jag fyndat på erikshjälpen för en väldigt liten peng



Idag kom oxå alla prismor upp i trädet igen och när ändå var i farten med ståltråden så hängde jag upp med ampel med en hängpelargon i..
Tur att det stackars trädet har starka grenar ;)



Har två mårbacka pelargon sticklingar som stått på altanen och bara varit ivägen så dom fick oxå plats på blombordet



Denna supersöta babyblåa lyktan va verkligen ett superfynd ifrån Jysk för endast 19:90 !!!



Tycker det blev en väldigt bra mix mellan gammalt och nytt, blommor, lyktor och änglar.. Det blev exakt den ombonade känslan som jag va på jakt efter !

Det har varit mycket bilder på våran baksida och mina planteringar på sistonde och trots mitt blomhandikapp så har mitt trädgårdsintresse bara vuxit starkare och starkare för varje år..
Så iår övergav jag min sedvanliga krasse sådd i våra stora vita baljor för ett arrangemang med pelargoner, million bells och silverfall






Bara att vattna och hålla tummar och tår att dom växer till sej och frodas..
Igår kom oxå kupan i hönsnät fram, den gjorde jag ifjol och hade över min stora mårbacka pelargon.
Men igår får den skydda mina absoluta favorit fjärilslavendeln !!



Nu har jag helt plötsligt en massa plats på altanen och därför hade jag tänkt att åka till erikshjälpen idag och se om jag kan hitta någon billig byrå, bord eller vagn som jag kan bygga om till ett planteringsbord..
Har en någorlunda idé om hur jag vill att det ska se ut, efter turen dit så ska vi åka till karlstad..
En skottkärra ifrån JULA ska få följa med hem och förhoppningsvis något fint blått tyg ifrån IKEA som jag ska sy insyns skydd utav till baksidan !

Sen ikväll ska jag ta mej en tur runt till alla goa bloggerskor och tanka på med massa inspiration =)
Hoppas ni alla får en mysig o varm lördag
<3


Kommentarer
Postat av: Jennys gömma

Hej! Härligt att du är på benen igen! Jag känner igen det där med att man bara måste ha vissa saker! Har blivit något bättre på att inte impulshandla lika ofta. Vilken mysig "hörna" under trädet! kram Jenny

2012-06-09 @ 14:42:55
URL: http://jennysgomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0