Ledsen =(

Hej alla
 
Då var den roliga veckan inställd liksom shabbyturen imorgon inte för jag ä dålig utan för detta krånglet med sjuklönen och sjukpenning.. Pratade med lönekontoret idag och enligt henne så måste jag betala tillbaka nästan hela min lön för endadt tolv dagar.. o detta förstår jag inte så hon skulle skicka en löne spec så jag förstår..
Blev så lessen när jag hörde summan att jag fick hålla tillbaka tårarna =(
Aldrig får man vara glad och aldrig får saker och ting vara lättvindigt...
 
Saken var att lillsyster och jag följde med ocka och Moster Ingalll till Karlstad och IKEA..
Jag skulle ändå dit och hämta oljestickan till Colten..
Så vi gick lite  i affärer, jag köpte en ny bb cream som jag älskar, en billig tröja på hm och lite underkläder på rean..
Allt för mina bingopengar =)
 
Sen åkte vi vidare till IKEA där rosa ljuvliga kökshanddukarna hade kommit in och det hänger nu alldeles perfekt på ugnsluckan =)
 
 
Evalill heter handdukarna och hade ett väldigt bra pris oxå !!
 
 
När vi kom till krukorna och ljusen hittade jag en lite skatt bredvid kardemumma krukorna, beige, gräddvita krukorna med ett underbart rosa blom mönster.. Helt underbara, kommer inte ihåg vad dom heter men dom passar helt perfekt på fönsterhyllan i köket med dom rosa pelargonerna =)
 
 
 
Ångrar verkligen att jag inte köpte den större avlånga krukan i samma mönster.. Hoppas den ä kvar nästa gång jag är där !!!
Den vita korgen kring krukan är toppen och gör den så mycket finare och en lantlig touch..
Det ä precis vad som behövs på mitt fönsterbläck och den rosa hataren Precious har gett sin godkännande =)
 
 
Vitt, rosa, virkad, spets, lampkjol, slitet..
Allt som jag tycker extra mycket och det är nog därför som jag ä  riktig nöjd med köksfönstret och det känns somrigt och fräscht =)
 
 
Usch, va jobbigt det känns detta med sjuklönen, är så trött på att oroa mej och vara bekymrad..
Varför kan inte allt vara som förrut :/
Men det mesta brukar ju lösa sej och jag hoppas att detta oxå gör det..
Imorrn ska jag använda mina bingopengar till lite vardagslyx, ska till Emmas makeup i Åmål och göra om 4 naglar som jag brutit av och plocka o färga ögonbryn och fransar =)
Hoppas vi kan åka på shabbyturen nästa vecka !!!
 
Ska försöka muntra upp mej genom att surfa runt till favvoisar och tanka på massa inspiration..
Nått kul i allt elände är att antalet följare har ökat på bloglovin och Skokartongens egna facebook sida
SÅ KUL !!!!
Lämna gärna en kommentar så jag kan besöka er, det är ju så roligt att hitta nya bloggar =)
Önskar er alla en mysig onsdagkväll

Kommentarer
Postat av: Maria

Hoppas att allt löser sig, krångel med pengar är aldrig roligt! Du verkar ha ett jättefint hem i alla fall!

Svar: åå tack va goa du ä =)
Anna

2012-06-27 @ 19:07:20
URL: http://MLilja.webblogg.se
Postat av: Sofi

Så tråkigt med en massa krångel! Hoppas att det löser sig så att du får en härlig semester trots allt!
Mycket sött du fyndat på Ikea!:)

Stor styrkekram till dig!

2012-06-27 @ 21:50:30
URL: http://sofishusdrommar.blogspot.com/
Postat av: Yohanna - Väntans tider...

Har du aldrig velat byta stil helt och gå superstilrent eller mörkt eller nåt sånt? Eller detta har varit en passion länge? :)

Svar: Hej Yohanna !Innan jag blev shabbyian ;) så tyckte jag väldigt mycket om grafiska saker, mycket svart och vitt.. stilrent har aldrig varit riktigt min grej för jag tycker inte man får den ombonade känslan som jag älskar såå..älskar dock färg i kläder och accesscorer så =) Vad tycker du mest om i inredningsväg ? Kram
Anna

2012-06-27 @ 22:01:00
URL: http://maiplu.se
Postat av: Om Ett Hus

Vad tråkigt att turen blev inställd! :( Föresten vad fin hissgardinen du hade var! Är det tyget från IKEA? Har nämligen ett liknande från IKEA som jag gjort en tavla av. :)

Ha det bra!

2012-06-28 @ 11:15:20
URL: http://ometthus.blogg.se
Postat av: Stina

Men fy så jobbigt. Förstår din oro. Hoppas verkligen att det löser sig SNART.
Fina handdukar och bilder.
Kram

2012-06-28 @ 16:07:39
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Yohanna

Min dröm är att kunna köpa loppisfynd, vitmåla och ge lite personlig blandad känsla.. men min sambo avskyr det, och är heeeelt inne på stilrent så det står stilla härhemma kan man säga pga att vi har TOTALT motsatt smak ;) halvkul..

2012-07-01 @ 23:19:43
URL: http://maiplu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0