Måndag

Godkväll alla
 
 
Då var det måndag igen och starten på min tredje semestervecka, usch va tiden går fort, alldeles för fort..
Har iaf bestämt mej för att denna vecka ska semesterns roligaste vecka och jag har roliga aktiviteter planerat för alla dagarna =)
Idag begav jag och lillasyster iväg till Karlstad för lite spontan shopping, Rean på IKEA var det enda som vi skulle tll men det blev flera stopp bla. på LAGER 157 och Bergvik där vi åt god lunch och shoppade loss på rean..
Så kul och ännu roligare att vi delar samma passion för att gå i affärer.. =)
 
När vi var på Bergvik för några veckor sedan fastnade jag för ett stort och långt pärlhalsband på Glitter men jag hade inte pengar att köpa det.. Men idag skulle jag slå till och när jag kom till Glitter hittade jag det inte och trodde då att det var slut så jag frågade tjejen i affären och det var så slut..
Men till min lycka så hade dom flyttat halsbandet och ännu bätttre, det var med på rean och var nedsatt till halva priset.. =) Det gjorde min dag..
åå det är så fint, har en liten förkärlek till pärlor och här ä det =)
Visst ä det fint !!!
 
 
Några tröjor och slingmedel fick oxå följa med hem, efter Bergvik stod IKEA på schemat..
Hade tittat på hemsidan om vad som var med på rean och rosa blockljus skulle jag ha till köket, blommiga kökshanddukar och värmeljus..
Fick med mej allt hem förrutom handdukarna som skulle komma in i morgon. TYPISKT ! =(
 
När jag kom hem så bytte jag ut ljusen i kronan på köksbordet mot dom rosa och till och med rosa hataren Precious tyckte det blev fint :D
 
 
 
 
Hittade några ljussmycken som fick pryda två av tre ljusen...
 
 
Lillasyster hittade den ljuvliga lilla ljuslykta som heter Förtjust och kostade blygsamma 19 kr..
Så fin och charmiga, den ska få bo på silverbrickan i vardagsrummet..
 
 
Efter IKEA åkte vi till Våxnäs och djurmagasinet där lillasyster köpte sej en ny liten söt dvärghamster =)
Vi hade planerat att stanna i Grums på vägen hem och besöka underbara Interiörboden och det gjorde vi oxå..
Interiörboden ä verkligen ett helt underbart ställe och himmelriket för alla shabbianer..
Dom har så mycket små plock och tullilull, bra blandning mellan billigt och dyrt, bra märken som mijögården och ib laursen..
Här ä några bilder ifrån Interiörboden =)
Bilder blev dock suddig =(
 
 
 
Bloggerskan själv som ä upptagen med att kolla på allt fint !!
 
 
Lillasyster var riktigt nöjd med besöket ;)
 
 
En hel vägg med ljuvliga bokstäver och skyltar ifrån Different Design..
 
 
Blev så kär i en vit ljuvlig kanna som ingår i en serie porslin ifrån mijögården, jag har den stora burken redan i köket och jag var tvungen att ha den kannan..
Ett & tecken fick oxå följa med hem liksom ett litet vitt fågelhus, är supernöjd med alla mina fynd..
Visst ä kannan helt fantastiskt ljuvlig =)
 
 
Här ä kakburken ifrån samma serie men jag köpte min i vintras på Esters Café
 
 
Oj ,detta blev ett lång inlägg men det var en fullpackad dag oxå =)
Imorrn ska jag slinga mitt hår, ringa massa samtal och ett väldigt tråkigt besök på arbetsförmedlingen..
Det ä massa krångel med försäkringskassan igen som hör o häpna godkänt min sjukskrivning ifrån 18-30 juni och jag kan inte få sjuklön ifrån landstinget och sjukpenning  samtidigt så måste jag ringa till min lönekonsult och hör hur mycket jag ska betala tillbaka..
Hej o hå vilket krångel men det löser sej väll till slut.. =)
Hoppas ni har haft en toppenmåndag och besök  och gilla gärna Skokartongens och Interiörbodens facebook sida..
<3

Kommentarer
Postat av: Yohanna - Väntans tider...

Otroligt vad mkt fina saker! Men jag skulle behöva ett eget hus till allt sånt, för min man skulle aldrig tillåta det där puttinuttiga :) haha

2012-06-25 @ 21:41:07
URL: http://maiplu.se
Postat av: sandra

Hej! Väldigt fin blogg du har, får mkt bra tips och ideer:) vad är de för affär du är inne i här?? Ha det bra!

Svar: Hej ! Tack, va söt du ä, kul att du gillar bloggen =) Butiken heter Interiörboden och finns i Grums.. =)
Anna

2012-07-05 @ 23:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0