Esters Café

Godkväll !!!
åh vilken rolig eftermiddag jag har haft. Har spenderat eftermiddagen på Esters Café i Långserud tillsammans Ylva.
Det var så kul att träffas,ses och samtidigt gå runt och kolla på alla fina saker..
Denna vyn mötte oss när vi kom upp på övervåningen där alla saker finns..
Ni förstår va mycket fint och det fina fortsatte med nästa rum
Dom hade fått in massa fina och roliga saker bl.a min favorit miljögården, ib laursen, interiörhuset och chic antique m.m
Det är så kul att va ute på shabbytur med Ylva, vi tycker om nästan samma saker och stil, vi blir likna galna av allt och river i saker och härjar. Det var tur att det var bara vi som var där uppe på övervåningen =)
I det tredje rummet var påsktema och det va faktiskt kul med lite färg !
När vi hade härjat klar så var dags för mat, trerätters stod på menyn och temat var italienskt.
Till förrätt var det melon och parmskinka, parmesan ost och valnötter. Jättegott men jag vågade inte äta mycket men jag åt halva ungefär.
Till huvudrätt var det färska tortellinos fyllda med ricotta & Spenat, örttomatssås och till efterrätt Hallonpannacotta..
Det var måltidens höjdpunkt, så himla smaskigt och den serverades i en liten kaffekopp, så gulligt !!
Efter cirka tre timmar så var det dags att åka hem och det var lika kul som vanligt och jag är så nöjd med alla fynd jag gjorde..
Här ä dom allihopa,
Det blev ett sånt ägg som jag sen tidigare, fast detta var en modell större, fyra ursöta kaffekoppar, 3 små lyktor i fattigmanssilver, ett hjärta, en stor kronaoch två blompinnar
Kunde inte låta bli lyktor i fattigmanssilver :D eller blompinnarna ;)
Samma sak med kaffekopparna, kärlek vid första ögonkastet och till en väldigt bra pris 34 kr !!!
Här ä oxå en närmare bild på det stora ägget !!
Så härligt att få ladda batterierna lite, Lisa för själen som Ylva säger..
Så imorrn blir det grejing för hela slanten med alla mina fina saker..
Visste ni förresten att Helge Skoog är hos varje deltagare i halv åtta hos mej, jag trodde faktiskt i min enfald att dom la på rösten efteråt men icke.. Han ä hemma hos dom..
Detta vet jag med säkerhet för förra veckan var Ylvas kusin mans bror ( hängde ni med ;) ) med i halv åtta hos mej, när dom var i Malmö..
Hoppas ni alla har haft en supermysig Torsdag !!!
Oj glömde en sak, På Skokartongens facebook sida kan ni vara med och rösta om skokartongens 2 års dag sk firas med en tävling/utlottning.
Ni hittar den här

Kommentarer
Postat av: Jennie-Mamma till Melker

Vilka fynd! :) Kaffekopparna var urgulliga, och fattigmanssilver lyktorna jättefina. Helt i min smak!

2012-03-08 @ 20:08:46
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se/
Postat av: ann-louise

Mysigt det är på Esters Cafè....jättefina kaffemuggar du köpt!..

2012-03-08 @ 20:24:54
Postat av: Sassäh

Hallojs. Lust att vara med i dagens blogg? Och/eller göra ett bloglovinbyte? :):) KRAM.

http://nojjz.blogg.se

2012-03-08 @ 20:36:25
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: Vilken rolig eftermiddag vi haft! Är så nöjd med mina inköp! Kram!

2012-03-08 @ 20:55:38
Postat av: Meekatt

Åh, vilket fantastiskt ställe! Älskar det där ägget! Måste jaga ifatt ett sånt.



Kaffekopparna var ju ljuvliga med!

2012-03-08 @ 21:09:27
URL: http://www.meekatt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0